söndag 27 oktober 2013

Separationen, singel och flytten..


What to say!? 

Det har varit väldigt jobbigt de senaste veckorna då jag och Christian tog beslutet att separera för två veckor sen. Det är för allas bästa såklart, men ändå så känns det tungt emellanåt.. 
Dessutom ska jag ju flytta till Upplands-Väsby vilket för mig är ett jättestort steg, eftersom jag inte känner så många i Stockholmsområdet. Men jag har ju som tur är världens bästa kollegor och världens bästa vänner som finns här och stöttar mig i det hela. 

Jag antar att allt man kan göra är att se det positiva i allt som försiggår, ögonen öppnas och man måste se saker på ett helt annat sätt än man gjort tidigare. Men det blir bra så småning om ska ni se. ;P 



Så nu är jag alltså singel för första gången på nästan 4 ½ år.. Känns konstigt kan jag ju säga, men samtidigt så är det ju inte så konstigt. Men man lever bara en gång och man kan inte leva hela livet i ett förhållande som inte fungerar för det är inte bara en själv som man skadar, utan även andra i ens omgivning och speciellt när man har barn.. 

Men men, i alla fall så tar jag mitt flyttlass senast kvällen 2a November och flyttar in i min nya lägenhet, så jag hoppas att folk kommer och hälsar på mig så att jag inte bara sitter där själv och ruttnar ;P 

Allt ska nog bli bra, jag kan ju tillägga att jag och Christian tog beslutet tillsammans och att vi kommer att fortsätta vara vänner även om vi inte klarar av att leva tillsammans. 

“Love all, trust a few, do wrong to none.” ― William Shakespeare



“Love is a fire. But whether it is going to warm your hearth or burn down your house, you can never tell.” 
― Joan Crawford

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar