fredag 19 augusti 2016

Äntligen helg!

För mig spelar det egentligen inte så stor roll om det är helg eller vardag när det kommer till jobb eftersom jag är mammaledig, men helgerna är ändå bäst eftersom Dennis är ledig två dagar. 
Och dessutom är den här helgen en liten aning speciell eftersom världens bästa stridsparskamrat kommer hit! Vi har inte setts på väldigt länge nu så det ska bli sjukt roligt att få träffas igen. 

De senaste dagarna har det inte hänt så mycket, jag har mest planerat lite inför Frejas dop, städat lite, kollat lite på utbildningar (eftersom jag funderar på att studera efter mammaledigheten) och sen har jag bara umgåtts med min underbara familj. 

Dock har jag haft väldigt ont i huvudet senaste tiden och jag har inte heller en aning om varför, det borde inte bero på sömnbrist för Freja sover bra på nätterna och vaknar oftast bara 1 eller 2 gånger per natt. Kanske att det kan bero på att synen har förändrats igen, tur är att jag har en gratis synundersökning varje år. Så jag får nog ta och kolla upp min syn och samtidigt beställa nya glasögon och läsglasögon, de jag redan har börjar bli så slitna och repiga tyvärr och dessutom ser jag inte så jättebra i dom heller. 

Många funderingar just nu kretsar just kring vad jag vill studera, jag är jättekluven och vet inte riktigt vad jag ska söka. Jag får helt enkelt försöka läsa lite mer om de olika sakerna och sen bestämma mig, när jag väl bestämt mig så lovar jag att jag ska skriva vad jag bestämt mig för. 

I övrigt går livet väldigt bra nu! 
Det är så sjukt skönt att slippa kryckorna (även om det gör ont när jag går för mycket), rehabilitering och träning kommer jag att komma igång med snart också! Jag ska nämligen börja träna med b.l.a min lillebror. Det är något jag verkligen ser fram emot, för inte nog med att jag ska få komma igång med träning, få ordning på min kropp och gå ner mina sista gravidkilon, så ska det bli sjukt kul att få umgås lite mer med min bror för det är verkligen något jag saknar! 

Men men, nu ska jag sluta skriva här ge Tove lite mat och vänta på att Rickard kommer hit! :) 
Slänger upp en bild på mig och Rickard från när vi gick Guf-en. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar