onsdag 11 mars 2015

Helgen och en start på veckan.

Helgen blev bra, förutom att jag har haft obeskrivligt ont. 
I lördags vad det överrasknings fest för Ninni som fyller år idag :) Så vi säger grattis till henne, en helt fantastisk person. <3 
Sen på söndagen så åkte vi med Marcus för att kolla på en bil åt honom som han köpte, riktigt fin var den. :)  Och efter att vi kommit tillbaka så tog vi in min Volvo (som ska säljas) och servade den eftersom jag hade lite olja, oljefilter och tändstift osv liggandes och det känns så fel att sälja en bil som inte är i det skick jag skulle velat ha den i. Efter vi var klara i garaget så åkte vi till syrran med familj, för att hämta våran lillskrutt Tove, som hade sovit hos kusinerna, och sedan bar det av till Roine för att hälsa på lite och dricka lite kaffe, riktigt trevligt var det. 
Dock sålde min bror åter igen in mig på att börja cykla terräng med honom och lillebror, Dennis och jag som pratat lite med varandra om det har kommit fram till att det skulle kunna vara en rolig syssla att hålla på med eftersom vi ändå tänkt börja träna tillsammans, men i och med mina medicinska problem så är det svårt för mig att gå till ett gym och träna. Så nu har jag tänkt att jag ska börja cykla här på våren och sommaren. Jag behöver ju stärka mina muskler i  magen och bäckenet lagom till slutet på sommaren/hösten om vi ska kunna förverkliga våra planer. :P 
Och eftersom jag inte riktigt vill gå ner i vikt på samma sätt som jag vill forma min kropp lite mer, och bygga mer muskler så tycker jag att det ska bli ett roligt träningssätt. :) 
Nu i veckan, har det inte hänt sådär jättemycket.. 

I måndags var jag hos läkaren och fick en förlängd sjukskrivning pga allt som händer just nu. 
Efter besöket mådde jag inte jättebra, men åkte i alla fall förbi affären där jag köpte Dennis klocka så att dom kunde förminska den lite eftersom den var för stor. 
Och i samma veva bytte dom batteri eftersom det gamla batteriet var slut..
Så nu skall den skickas till en urmakare som skall trycktesta den eftersom den skall kunna tåla 100m vattendjup. 
Sen åkte jag förbi hos min kära mamma och hämtade lite rengöringsmedel och pratade lite med henne om saker och ting, det fick mig att känna mig lite bättre så det var skönt. 
Sen hände det inte så mycket mer den dagen. 

Igår skulle jag ha åkt till Karolinska för att få en medicin och få veta diagnosen på min blödarsjuka, men ca 30 minuter innan vi skulle åka så ringde dom eftersom 2 av 4 läkare var sjuka och de behövde därför boka om mitt möte.. 
Så jag tog tillfället i akt och storstädade lite här hemma, passade på att både skura ur kyl och ugn, sen gjorde jag ju den vanliga städningen som jag gör flera gånger i veckan.. Städa allmänt, skura dammsuga, dammtorka osv.. Men i alla  fall så vart det rent och det kändes så skönt att känna att det är ordning här hemma. Inte för att andra brukar tycka att det är stökigt, men jag som är väldigt pedantisk tycker att det ser ut som ett bombnedslag om det ligger någon strumpa eller så på golvet. x) 
Kvällen blev i alla fall bra, jag och älsklingen gjorde maten tillsammans och sedan satte vi oss vid varsin dator och glodde lite, jag kollade på cyklar och han beställde bildelar, som jag har tjatat på honom om det och nu har han faktiskt beställt delarna :) 

Idag har jag inte alls gjort mycket.. 
Ska snart åka till pappas jobb och lämna Dennis bil eftersom han ska låna den när mamma kör mig till karolinska. 
Jag ska nämligen till Karolinska idag kl 14 istället. 
Och eftersom jag inte får köra bil efter besöket så ska min kära mamma köra mig dit och hem, sen är det skönt att någon följer med också eftersom jag har sån läkarskräck. 
Och ikväll blir det nog bara att ta det lugnt och mysa med mina älsklingar här hemma, fast jag måste ju ringa till Nyköpings sjukhus också för att få en operationstid, förutsatt att karolinska ger klartecken om att det är okej att operera mig. 

Och idag är det 10 månader sedan jag och Dennis blev ett par <3 <3 <3
De 10 bästa månaderna i mitt liv, eftersom jag har haft de 2 viktigaste personerna i mitt liv vid min sida <3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar