tisdag 5 maj 2015

Obeskrivlig lycka!! It's alive!!!!!

Eftersom jag inte bloggat på ett tag så tänkte jag berätta lite kort om vad som hänt den senaste tiden, men jag tänker inte berätta allt utan bara lite kort om det.

Förra veckan var Dennis riktigt sjuk, hade hög feber och förkylning så då var jag mestadels hemma och tog hand om honom. Dock gjorde detta att vi inte hann med allt vi planerat, så vi fick helt enkelt skjuta på våra planer om att få igång min subaru lite men det gjorde inte så mycket.

I torsdags var det valborg och Dennis jobbade kväll eftersom han kände att han behövde jobba trots att han var sjuk. Så det blev inte mycket firande för oss. Istället åkte vi hem till mina föräldrar där jag klippte mamma och Alex hår, och sedan hjälpte dom mig att färga om mitt hår eftersom jag inte orkar hålla på att färga om det hela tiden, så nu är det brunt igen. Sen fick Alex lite färg av mig eftersom även hon ville bli av med sitt röda hår.
En riktigt trevlig kväll blev det i alla fall, trots att det inte var något direkt firande. 

I fredags fick vi barnvakt så att vi kunde åka till garaget med Marcus för att sätta i motorn i subarun. Vi var nämligen helgen innan och köpte en begagnad motor från en kille i utanför Sandviken. Så då var det bara börja sätta in den "nya" motorn så att jag kunde ha en egen bil lagom tills på måndagen.
Både fredagen och lördagen gick till att fixa bilen och nu fungerar min ögonsten helt klockrent! :)
Dock missade vi barkarbyträffen pga att det tog sådan tid att få ordning på allt, det är ju lite så att när man hållit på länge med samma sak så kan man stirra sig blind på saker och detta gjorde vi. Vi missade nämligen att sätta dit en liiiiiten kabel på startmotorn, så vi fick stå i någon timme och klia oss i huvudet för att försöka komma på felet innan Karri hjälpte oss att hitta vad vi missat.

Lyckan jag kände när jag äntligen fick höra det där underbara och härliga motorljudet var obeskrivlig! 



Så i lördags kväll rullade vi ut min fullt fungerande subaru ur garaget och jag var en väldigt lycklig liten Anneli. Nu är det bara Dennis subaru kvar att fixa, men snart så! 

Mer då!?
Jag var på arbetsintervju också och just nu provjobbar jag på Horsvik, det är vandrarhem, hotell och konferens. Blev nämligen tipsad om jobbet från min bror och Álex, så jag tänkte att jag skulle söka det eftersom jag behöver ett extrajobb och det verkar ju hittills gå bra.
Riktigt trevlig personal och ett väldigt blandat jobb så det är riktigt kul. 

För övrigt är det helt okej antar jag. Jag börjar vänja mig mer och mer med att ha en ständig smärta i buken, så det är ganska skönt. Jag vet inte varför men på något sätt känns det mer okej med att ha smärtan nu när jag vet vad den beror på, även om det kan vara jobbigt till och från. 


Imorn ska Dennis dock på övning och vara borta i fem dagar vilket känns sjukt tufft, kommer sakna honom extremt mycket! <3
Det är liksom som att jag inte är hel när han inte är här, det kommer att vara så sjukt tomt utan honom, men vad ska man göra liksom. Han måste ju åka och jag tänker inte hindra honom. Jag vet ju själv hur viktigt det är och jag ska ju själv vara borta i två veckor i sommar. 
Jag antar att det bara är att se det positiva i det hela, längta tills han kommer hem igen, för det är ju en känsla som är helt fantastisk i sig. Trots att vi ett par officiellt i snart ett år så känner jag fortfarande pirret i kroppen när jag vet att han snart är hos mig. 
Lyckan och värmen i kroppen som sprider sig vid tanken på att jag snart får vara i hans armar igen. 
Och det är dom tankarna jag får ha i huvudet medan han inte är här. <3

Jag får i alla fall vara glad att jag får ha vår underbara skruttunge hos mig! <3 
Dock måste jag komma på vad vi ska hitta på, för vi kan ju inte bara sitta hemma och tråka utan vi måste ju kunna hitta på något roligt att göra under helgen Tove och jag. 


Men men, nu får det nog vara slutskrivet för idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar