tisdag 15 april 2014

Dagen, mattematik och spöken.

Då har man pluggat en hel del matte då, snart är jag igenom halva första matteboken och kan ju bara säga att det är rena rama barnleken. Jag har ju som tur är aldrig haft svårt för matte så det är ju positivt. 

Förövrigt busar jag runt med Tove som är fruktansvärt mammig, och idag somnade hon bredvid mig i soffan för att hon var så trött och inte ville sova, utan skulle vara med mig. Mitt älskade lilla hjärta <3 

Annars då, min arm gör fortfarande ont men jag kan röra den mer och mer för varje dag som går. 
Är trött som ett as hela tiden och har inte en aning om varför, det konstiga är att jag som alltid har massor av energi känner mig så fruktansvärt orkeslös. Jag orkar inte ens storstäda som jag hade tänkt göra när jag kunde röra handen igen. Men förhoppningsvis kommer orken tillbaka snart. :) 

Sen känns det lite extra ensamt just nu eftersom jag inte längre träffar en kille som jag träffade ett tag. 
Nästan alla känslor lyckades jag "frysa/stänga ute" innan vi slutade prata med varandra så jag är liksom inte ledsen över att vi inte träffas längre även om det känns lite tomt..  Men funkar det inte så funkar det inte. 

Tur är att jag i alla fall har min älskade Tove! 

Sen tror jag att det spökar här hemma! (jaa jag tror på spöken) Tove satt och åt lunch när hon plötsligt vänder sig mot spisen och börjar prata med någon. Sen vänder hon sig mot mig pekar mot spisen och säger "mamma titta spöket". 
Och när jag frågar "vilket spöke", då vänder hon sig mot spisen igen och pratar och säger helt plötsligt "Ja, klockan är 1" och när jag går för att titta på vad klockan var så var hon 12.52.. 

Och senare på eftermiddagen sprang hon runt i lägenheten och lekte precis som när man jagar henne när man busar, och så stannar hon upp i sovrummet och börjar prata med "något/någon" igen. och när jag frågar vem hon leker med svarar hon "spöket". 
När jag frågar vad spöket heter svarar hon "spöket säger tyst mamma" "shhh".. 

Lite halvt creepy sådär. 

Hmm, har fått låten Give me one reason- Tracy chapman på huvudet.. Så antar att jag skriver ett citat ur den. Och sen tar jag och trycker ner näsan i matteboken igen :) 

Baby I got your number and I know that you got mine
But you know that I called you, I called too many times
You can call me baby, you can call me anytime
But you got to call me
Give me one reason to stay here
And I'll turn right back around


xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar