torsdag 8 maj 2014

Igår, idag, arbetsintervju och dieten.

Igår på dagen satte jag fart i verket och sökte "lite" jobb, sen så städade jag av här hemma hos mamma och pappa igen. 
Skönt med ett helt hus som man kan städa, dammsuga och skura varje dag istället för bara en liten 2a. 

Sen på kvällen kom Dennis hit och det var lika mysigt som vanligt. :) 
Så kvällen blev ju riktigt riktigt bra, även om Tove vaknade och vägrade somna om. 
Istället blev hon bitter på mig när Dennis åkte. När jag sen kom in från att ha sagt hejdå till honom så stod hon i hallen och såg sur ut och konversationen som löd därefter med ett barn som inte alls håller med mig blev mindre rolig. ;P 

Idag hann jag knappt vakna innan telefonen ringde, det var nämligen ett företag som jag sökte jobb hos igår på eftermiddagen och dom ville att jag skulle komma in på arbetsintervju imorgon. Så nu håller jag tummar och tår på att jag får jobbet. Vore så himla kul att få köra truck igen. 

Sen efter att jag pratat med honom gick jag upp och väckte Patrik, Fredrik och Jesper med kaffe på sängen, så att dom inte skulle sova bort hela dagen. 
Och inte nog med det så bakade jag och Tove lite kakor här på förmiddagen, så då fick Patrik, Jesper och Tove lite nybakta kakor. 
Tror inte dom får det så mycket bättre än såhär just nu :) 
Dock kunde jag inte baka kakor till Fredrik eftersom det inte fanns någon glutenfri finmix hemma. 
Men kul är det ju alltid när man kan baka till någon/några som uppskattar det eftersom jag själv inte äter det. 

Apropå att inte äta sötsaker.. 
Nu är jag inne på dag 4 utan socker, salt, gluten och laktos. 
Fjärde dagen med Cellreset och jag mår bara bra, jag har redan droppat 2 ½ kg, och som om inte det var nog så är teet man dricker på morgonen alldeles underbart, man får en energi som man inte visste man hade. 

“Let us be grateful to the people who make us happy; they are the charming gardeners who make our souls blossom.” 
― Marcel Proust


xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar