torsdag 1 maj 2014

Du kommer inte kunna krossa mig.

Igår var jag äntligen in till min piercare och bytte till en kortare stav i tungan. Känns konstigt att inte ha en lång stav, fast ganska skönt ändå.. Man lyckas ju liksom inte bita på den här korta :P 

Sen bar det av hem till mamma och pappa, här hände det inte mycket.. Fast sen på kvällen kom Dennis hit och tittade på film med mig. Och vi kan ju säga att Tove vart förtjust, tror aldrig jag sett henne så trygg med någon hon inte träffat innan. 
Hon klängde, skulle hålla handen och skulle sitta bredvid honom när vi tittade på film. :) 
Och när han skulle åka hem idag ville hon inte säga hejdå. utan sa bara "inte hejdå", lilla fröken söt var inte glad på mig när jag kom in igen utan Dennis. Men vad ska man göra liksom!? 
Men blev i alla fall en mysig kväll igår och en bra dag idag. :) 


I övrigt mår jag lite sisådär.. Känner just nu att jag inte har så mycket ork att kämpa längre.
Det är okej att ringa mig och prata ut när det behövs, men att ringa och ge mig skit för saker som jag inte förtjänat 4-5 gånger om dagen är inte okej.. 
Jag tappar orken, lusten och glädjen när det blir så.. Och en del av argumenten som jag får från personen i fråga är inte okej, det känns kontrollerande och väldigt annorlunda. Jag kan förstå till en viss grad, men det finns en gräns som inte borde överstigas.. Och den gränsen är nu överstigen sen länge. 
Men men sånt är livet antar jag, men du ska inte lyckas krossa mig, du ska inte kunna få mig att slå i botten och du ska framförallt inte lyckas förstöra för mig. För jag förtjänar mer!

Tur är att jag har vad jag behöver för att ställa mig på fötter igen. En underbar känsla, någon som kan få en att le när man bara vill gråta, får en att glömma det dåliga och se det bra, en person som betyder så mycket!  
Ny månad, nya tag. 

“If you're betrayed, release disappointment at once.
By that way, the bitterness has no time to take root.” ― Toba Beta


"Darkness cannot drive out darkness: only light can do that. Hate cannot drive out hate: only love can do that." 
— Martin Luther King Jr



Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar