lördag 29 november 2014

Typ 2 och HPV, försök till att tänka på annat.


Så nu ska jag berätta lite om vad som hänt sedan jag fick beskedet om cellförändringarna. 

Tisdagen var självklart väldigt jobbig eftersom jag precis fått beskedet om cellförändringarna, och när jag googlade om det insåg jag ganska snabbt att det inte var "vanliga milda" (alltså typ 1) förändringar. 
Det finns nämligen tre typer av cellförändringar, typ 1 är lätta cellförändringar, typ 2 är medelsvåra och typ 3 är svåra cellförändringar. 
Och eftersom jag inte fått så mycket information om jag hade typ 2 eller 3, så var jag väldigt orolig och grubblade ganska mycket på det. 

Sen på kvällen insåg jag att jag måste göra något för att inte tänka så mycket på det, så jag bakade en smörgåstårta till Dennis eftersom han fyllde år dagen efter, och han ville verkligen ha en smörgåstårta på sin födelsedag. Så då gick kvällen vidare ganska så snabbt och jag hann inte tänka allt för mycket på tråkigheter. 

I onsdags tog jag bilen och åkte till Nyköping för att fixa den sista delen av Dennis födelsedagspresenter, han fick ett silverhalsband och att jag betalar 2000 på hans tatuering som han vill göra. 
Tyvärr vart det ju inte riktigt som jag hade tänkt mig, men han blev glad i alla fall. 
Saken var den att han ville tatuera sig i Västerås hos en tatuerare där, så jag och Marcus (Dennis bror) åkte ända till Västerås för att köpa ett presentkort där till honom.. Men tyvärr sa tatueraren att hon inte kunde göra den typen av tatuering, så vi gick till en annan studio i Västerås där det var en helt grym tatuerare som jobbar. Han sa att han kunde göra den, men att han bara gör tatueringar i black and grey. Så vi åkte därifrån utan ett presentkort, eftersom jag inte ville ta det beslutet. 
Men jag pratade med Dennis på hans födelsedag om det och han har kollat tatuerarens portfolio och vill jättegärna ha en i back and grey. 

Sen på eftermiddagen åkte Dennis iväg eftersom han jobbade kväll den här veckan, så jag åkte hem till underbara Krisse och Bella som förgyllde min kväll med positiva tankar och fick mig att må bra för en stund. 

I torsdags umgicks jag med min älskade Dennis, som sen blev tvungen att åka och jobba. 
Så då satte jag igång och bakade en beställning på glutenfria hamburgerbröd och frallor till brorsans jobb. Så den kvällen gick också ganska så snabbt fram.

Igår vaknade jag på morgonen av att Dennis telefon ringde eftersom han skulle sälja den röda subarun, och när jag skulle följa med honom in till Trosa för att plocka fram de delar som skulle följa med den röda så ringde dom från sjukhuset. 

Operationen har blivit uppskjuten tills i mitten på december eftersom jag ska sövas och inte bara lokalbedövas under ingreppet. 
Jag fick också veta att mina misstankar om stadiet på cellförändringarna var sanna. Jag har medelsvåra cellförändringar och en kraftig infektion av HPV-viruset. 
Det är det faktum att jag har HPV som gör att risken ökar med att cellförändringarna ska utvecklas och bli något ännu värre. 

Så för att slippa tänka på det igår, lånade jag min älskade underbara dotter från hennes pappa (det är hans vecka).
Det första jag möter på dagis när jag ska hämta henne, är ett stort leende och en söt liten Tove som springer med utsträckta armar in i min famn och skriker "mamma, mamma".
Sen åkte jag och Tove till Gnesta för att umgås med mina underbara där.



Att höra Toves och Bellas skratt och bus var den bästa medicinen för att bli lite piggare. 
Det finns inget underbarare än att höra små barns fötter som ränner över golvet, högljudda skratt och skrik som dom ger ifrån sig när dom busar. <3 
Att se lyckan i deras små ansikten när dom leker prinsessor. <3
Älskade underbara barn <3 

Och idag har Dennis jobbat hela dagen, så jag har roat mig med att storstäda här hemma, oljat in bord och bänkar, polerat möblerna och vaxat golven.
Så dagen har gått skapligt fort.
Och nu är Dennis hemma, så nu ska vi snart äta lite middag och sen ska Robban komma förbi på en kopp kaffe :)


Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar