tisdag 23 december 2014

Åtta timmar kvar

Äntligen!!! 
Ja, nu kan jag faktiskt gå ut med lite positiva nyheter (Dom är i alla fall positiva om man frågar mig). 
Jag är ju som ni säkert redan vet arbetslös för tillfället, och i höstas sökte jag lite kurser på Komvux eftersom jag vill plugga upp mina betyg som jag missade när jag under min tid på gymnasiet blev gravid. 
Och i förra veckan var jag in till Campus i Nyköping för att prata med en studievägledare om hur jag skulle gå till väga med allt, och hon hjälpte mig så att jag kunde lägga till lite fler ämnen såhär i efterhand. Så nu ska jag från och med Januari till och med Juni studera heltid.
Vilket för mig är en stor lättnad, inte bara för att jag äntligen får mina betyg utan även för att jag nu med all säkerhet kan säga att jag har en säker inkomst under den här tiden. Nog för att jag fortfarande har lite lön kvar att få ut från mitt gamla jobb, men det kommer ju inte räcka hur länge som helst, men som sagt eftersom jag ska få studera 100% på vårterminen så kommer jag vara berättigad CSN. 
Så nu behöver jag inte ens behöva gå och oroa mig för att Dennis ska behöva stå för alla kostnader från när mina lönepengar tar slut tills dess att jag fått en ny inkomst, för nu är även det löst. :) 

Jodå, mer goda nyheter kommer det ;) 
I förra veckan fick jag även meddelande från Flygvapnets frivilliga om att jag kommit med som medlem där och att jag den 27e juni ska få gå GU-F om allt går enligt planerna! 

I helgen har vi dessutom vårdat min bil lite, så nu är den vit igen, den har fungerande torkare fram och bak, grillen är lackad, torkararmarna till lyktornas torkare är borta och dessutom är alla grymt fula tejpränder borta. 
Tack till er underbara som hjälpt mig med bilen så att den blev färdig innan operationen, ni anar inte hur mycket det betyder!

Så just nu är jag så jäkla glad över så mycket, vilket gör det lite lättare för mig att hantera det jobbiga som pågår just nu.

För om 8 timmar ska jag vara på Nyköpings sjukhus för att bli tilldelad en säng och sedan få vänta på operationen. 
Dennis har sagt att han ska köra mig till sjukhuset och vara där med mig tills dess att han måste åka till sitt jobb, vilket är skönt för lilla mig som fortfarande hatar sjukhus och allt som har med det att göra. 

Efter operationen ska mamma komma och hämta mig eftersom jag inte får köra bil samma dag. 

Såhär timmar innan jag ska åka dit så känner jag nervositeten ökar och oron finns där, tankarna "tänk om" ploppar upp i huvudet ganska mycket just nu. Men tack och lov har jag världens underbaraste sambo som stöttar mig och finns här för mig. 
Dennis är den som får mig att känna att allt kommer ordna sig, om och om igen berättar han för mig att han alltid kommer att finnas vid mig, att han älskar mig, att allt kommer bli bra och att jag inte står ensam utan att vi ska klara det här tillsammans och att han oavsett vad kommer att finnas här för mig. 
Min kärlek för dig Dennis är för evigt <3 




“My bounty is as boundless as the sea,
My love as deep; the more I give to thee,
The more I have, for both are infinite.” 
― William Shakespeare, Romeo and Juliet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar