tisdag 16 december 2014

En vecka kvar till operation

Nu var det ett tag sen jag skrev igen, måste ju erkänna att jag kanske är lite lat när det kommer till bloggfronten men vad gör väl det!? :P 


Dagarna går så himla fort vilket i sig är ganska så skönt eftersom jag ska ta upp studierna igen efter nyår, så jag längtar sjukt mycket och hoppas verkligen att allt ska gå enligt planerna. 


För några dagar sen fick jag ett mindre roligt besked och detta är vad jag fick på posten: 



Jag ska alltså opereras dagen innan julafton.. Det var ju kanske inte riktigt min önskning men vad ska man göra!? Det är bara hålla tummarna på att allt går precis som det ska och gör det inte de, ja då vet jag inte vart jag ska ta vägen. Men hem ska jag i alla fall tills på julafton! 

Man får se det positiva i det hela för att göra saken lite lättare och det positiva är ju faktiskt att jag äntligen fått en tid och att nu SKA cellförändringarna bort. 

Det dom gör under operationen är att dom skär bort en bit av livmodertappen (så mycket som behövs för att få bort cellförändringarna), sen skickas det dom skurit bort på analys för att kunna fastställa exakt vilken typ av cellförändringar jag har och därefter får jag en behandlingsplan på vad som kommer efter. 
Men nog om det. 


Annars då!? 

Det går lite i vågor just nu. Jag mår i sig ganska okej psykiskt även om jag har haft så många fler problem som dykt upp än vad jag skrivit om här, men jag väljer att inte lägga energi på det utan jag håller fast vid att jag ska tänka positivt kring allt som händer. Inget och ingen kommer kunna stoppa mig ifrån att tänka att jag ska överleva och jag ska klara allt detta, hur jobbigt det än må vara så ska jag bara klara av det!

Fysiskt har jag extremt ont, och det är väl det som är mitt största problem just nu.. För smärtan som kommer från nedre delen av magen är extrem, jag orkar liksom inte alltid röra på mig, jag får kramper när jag ligger ner och det är klart att det tär lite på en när man går runt och har ont 24/7. 
Men förhoppningsvis blir jag av med smärtan när allt är klart. :) 


För övrigt har jag fått väldigt många positiva besked som jag håller hårt i, för varje gång det händer något negativt då har jag mina positiva besked och tankar att hålla mig fast vid! 
Och just nu är det studier, jag fick en liten kusin i söndags, jag fick andra bra besked i förra veckan och det bara rullar på med positiva tankar. 


xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar