tisdag 14 april 2015

Bilen, Lebro, läkaren och underbart sällskap

Nu är det en vecka sedan jag bloggade sist, så jag tänkte att jag kunde skriva lite om vad som hänt den senaste veckan för det har hänt så himla mycket.

I tisdags efter att jag bloggat åkte vi till Örebro för att titta på en Subaru till mig, när vi väl var där hade jag lite svårt att bestämma mig för om jag ville köpa den eller inte så vi åkte hem och funderade och till en början sa jag till killen som sålde den att jag inte skulle köpa den. Men så hade jag gått där i två dagar och funderat på det hela och bilen fanns fortfarande kvar, så jag bestämde mig för att jag trots allt skulle ha den. :)

Så i fredags efter att Dennis slutat jobba hämtade vi Tove, åkte hem till mina föräldrar och lämnade henne där eftersom vi kände att hon inte skulle behöva sitta i en bil så många timmar.
Sedan åkte vi till Lebro eftersom underbara Anton skulle hjälpa oss att få hem pärlan. Han hade då fixat både bil och släp, så vi åkte strax därefter till Örebro och det tog ju sin tid men till slut var vi framme. Och vi genomförde köpet, lastade upp bilen på släpet och sedan bar det av hemåt. Men först hittade vi någonstans att äta och handla.
Resan hem tog ännu längre tid, men till slut var vi framme vid garaget där vi lämnade av bilen för att sedan åka och hämta Tove. Vi kom hem rätt så sent, men det var det värt.
 På lördagen vaknade vi ganska så sent, så då var det bara att hoppa upp ur sängen för att göra sig i ordning eftersom vi skulle till Lebro-mässan.
Så vår 11-månadersdag spenderades på ett helt fantastiskt vis. <3
Väl där pratade vi lite med Anton (som jobbar där), vi flög helikopter, sköt hagelgevär och testade på grävmaskin. På mässan träffade vi även Elin som även hon skulle flyga helikopter och så träffade vi på Pontus som blev vår skjutinstruktör. Till och med lilla Tove fick testa skjuta, vilket hon tyckte var jättekul.
 
 Efter att ha skjutit började det blåsa en hel del och vi blev tvungna att åka hem eftersom det började bli riktigt kyligt.
Så vi åkte hem och bytte om för att sedan åka till garaget, men innan stannade vi till hos Dennis underbara familj och drack lite kaffe, i garaget kollade vi lite allmänt om vad som kunde vara fel på bilen och sedan bestämde vi att motorn måste ur så att vi kan sätta in en fräschare motor. Så vi pillade lite på den på kvällen innan vi sedan åkte hem och bara myste med varandra <3

På söndagen åkte vi till Hebbe för att få massage och det var riktigt avslappnande och skönt (efteråt, för under massagen gjorde det sjukt ont). :P
Sedan bar det av till Södertälje där vi köpte ett motorstativ till min motor, så passade vi på att äta lite innan vi åkte tillbaka till garaget igen.
Sedan började vi riva i motorrummet för att ta ut motorn, men vi hann inte med att få ut den innan vi skulle hem. Tanken var att vi skulle åka tillbaka på måndagen innan Dennis skulle jobba, men så blev det inte. Dennis fick nämligen matförgiftning och blev sängliggandes den dagen. <3
Så jag tog tillfället i akt att uppvakta och ta hand om honom för en gångs skull.

Vanligtvis är det ju han som tar han om mig när jag är sjuk och har ont, som i förra veckan då kom han hem med en bukett rosor till mig <3

Men igår var det min tur! :)  Så jag passade på medan jag hämtade Tove, handlade hans chips som han sagt att han velat ha ett tag, blåbärssoppa, cola, yogurt och middag.

Sedan gjorde jag middag med en hel del olika sorters mat, så att han kunde plocka det han ville äta ock inte. <3

Idag följde Dennis med mig in till läkaren för att gå på "återkontroll" efter operationen.
Det gick faktiskt riktigt bra, även om jag tycker att det gör så himla ont att bli undersökt av gyn.
Men det som sas idag verkar i alla fall positivt.
Jag har väldigt aktiva äggstockar tydligen, för tre veckor sedan hade jag ägglossning på vänstra sidan och idag har jag ägglossning på högra. Så det är ett gott täcken sa hon.
Jag frågade även om hur mina sammanväxningar kan påverka förmågan att få barn, och till svar fick jag att hon inte vill avråda oss ifrån att skaffa barn, att en ev graviditet kan göra ont och vara jobbig men att den kanske till och med kan lätta på smärtorna i buken när livmodern krympt ihop igen. :)
Och det beslutades också att ett snitt ska läggas i min navel eftersom dom sytt ihop den fel, så att den är jättedjup på ett ställe men inte alls djup på ett annat.

När vi kom tillbaka till Vagnhärad var det bara för Dennis att byta om och sedan åka till jobbet. <3

Så jag passade på att åka hem och läsa lite om min bil, sedan hämtade jag Tove-skrutt <3 och åkte till Gnesta för att umgås med Krisse, Erik och Bella. :) <3
Riktigt mysigt är det att vara där, även om jag på något sätt känner att jag inte är helt "hemma". Jag har börjat drifta bort ganska mycket i tankar och försöker så gott jag kan att umgås och träffa folk, men när jag väl är med folk känner jag mig lite "skygg". Jag vet liksom inte riktigt vad jag ska säga.
Men förhoppningsvis börjar allt gå uppåt nu i alla fall :) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar