tisdag 7 april 2015

Påskhelgen

Min påskhelg har faktiskt varit helt fantastisk!
Först på torsdagen vad jag och Tove över en sväng till Krisse, Erik och Bella då hade vi lika trevligt som alltid när vi är där! :)
Sen kom vi hem vid 20-tiden, straxt efter att Dennis kommit hem, han slutade nämligen tidigare då eftersom han var ledig på fredagen. Han hade handlat med sig mat och skulle precis börja laga den när vi klev innanför dörren, egentligen hade han tänkt göra det som en liten överraskning men istället hjälptes vi åt med att laga maten, tände lite ljus och bara hade allmänt mysigt. <3

Vi brukar laga mat tillsammans vilket vi båda tycker är väldigt skönt eftersom vi samarbetar så himla bra och vår mat blir alltid så himla god.
Efter maten blev det lite mer mys och sen var det dags att sova eftersom vi skulle åka iväg på fredagen.

I fredags klev vi upp skapligt tidigt, käkade lite frukost och drack kaffe.. Sen bar det av till Skärholmen för att inhandla lite kläder och skor.
Jag kan bara säga att det blev en hel del inköpt, bl.a. köpte jag nya kläder och ett par nya converse. sedan blev det nya skor och kläder till Dennis och Tove också.
Efter vi varit där passade åkte vi hem och lämnade sakerna och vidare för att lämna Tove hos sin mormor och morfar, sedan bar det av till Jacob eftersom han skulle intervjua Dennis lite, och medan dom pysslade med det så passade jag på att sitta och prata med Elin så jag hade det trevligt i alla fall även om dom kastade ut oss ur rummet. x)
Efter vi var klara där åkte vi till min syster för att lämna påskägg till mina underbara systerdöttrar och sen vidare till Anton för att hämta honom eftersom han skulle sova hos oss på fredagen till lördagen.
Efter vi hämtat Anton bar det av till Trosa eftersom vi skulle flytta över min bilstereo till Marcus bil.
Sen var det bara hem, käka lite och gå och sova eftersom klockan var mycket och vi skulle till Elmia på lördagsmorgonen.

Så kl 7 på morgonen var vi klara att åka till Elmia.
Sen var vi där nere ett bra tag, medan vi gick runt och tittade på bilar osv riktigt kul hade jag i alla fall. Men eftersom jag är så himla smart så fick jag vätskebrist vilket gjorde att efter lite mer än halva dagen gått så höll jag på att svimma. Tur är att Dennis fångade mig i fallet annars hade jag fallit rakt in i någons bil. >_<
Vi bestämde oss därefter att sitta ner och dricka lite eftersom jag inte riktigt kunde stå stadigt på benen, Drack gjorde vi och sedan bar det av för att se uppvisningen som var där och vid det läget dog min telefon illa nog.
Efter vi sett uppvisningen gick vi ett varv och sedan bestämde vi oss för att börja röra oss hem, vi skulle ju hämta Tove och så.
Men hemresan tog bra mycket längre än vad den borde gjort, allt eftersom det tog ca 1 timme att ens komma ut från parkeringen och efter det var Marcus ganska trött så vi stannade fler gånger än på vägen ner. Och det var u helt förståeligt, själv kan jag inte somna i bilar så jag hade inga problem att hålla mig vaken, men grabbarna grus i baksätet sov som två stockar. :P

När vi väl kom hem var klockan väldigt mycket, så Dennis och jag skulle nattad Tove i vår säng men så somnade vi med. x)

På söndagen åkte vi hem till Dennis föräldrar, åt påskmat och hade det allmänt trevligt.
Det är så mysigt att vara där, för jag tycker så mycket om hans släkt och familj dom får en att känna sig så välkommen. :)

Sen på kvällen när vi kommit hem tog vi det bara lugnt och tittade lite på film och myste. Vi kände att vi verkligen inte orkade göra något speciellt utan att vi bara ville vara med varandra. :)
Det slutade i alla fall med att jag och Dennis inte somnade förs någon gång vid 3.30-tiden. ;P

Igår kom Marcus över en stund så det var trevligt. :)
Sen passade jag och Dennis på att städa lite här hemma eftersom det såg ut som ett bombnedslag då vi verkligen inte hunnit/orkat städa sedan i torsdags. För i torsdags hade jag faktiskt storstädat, dammsugit, dammtorkat och vaxat golven.
Men eftersom Dennis skulle jobba idag blev det inte så mycket mys igår, även om vi höll oss till att sitta en stund på kvällen och prata allmänt om saker och ting. :)

Idag har det verkligen inte hänt så mycket, förutom att Tove liten hade en mindre kruppattack i morse.<3 Men den gav med sig ganska fort eftersom vår stora tjej tog sin medicin utan problem och fick i sig hela dosen av medicinen. :) <3

Nu springer hon runt och torkar på sin el-bil och säger "kolla mamma vad fin den blir".
Själv väntar jag på att älsklingen ska komma hem så att jag kan få vara i hans famn igen! För även om han "bara" är borta en arbetsdag så känns det som en evighet. Jag saknar honom varje sekund av varje dag när han inte är med mig! <3
När han inte är här känns det som om en del av mig saknas och det känns så tomt. :( <3

Det är som när Tove inte är här hos oss, det känns då så sjukt tomt! <3

Men snart har jag båda mina hjärtan hos mig igen <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar