fredag 27 september 2013

Förbannade endometrios..

Jaha då är vi på väg mot slutet på ännu en vecka.. 

Den här veckan har faktiskt varit lite sådär, man får väl hoppas på att de sista dagarna och nästa vecka blir bättre.. 
Jag har ju min dumma endometrios vilket har lett till att jag denna vecka har haft starka funderingar på om jag ska operera bort min livmoder. Visst kan jag tänka mig att vänta tills jag har fött två barn till (om jag nu kan få fler barn), men sen då!? Vad ska man egentligen med en  livmoder till, för mig är det bara pest och pina att ha den eftersom man varje månad ska ha så ont att man inte kan röra sig ordentligt. Idag var jag till och med tvungen att åka hem från jobbet tidigare än jag egentligen skulle eftersom att jag knappt kunde gå, och smärtan blev så stark att jag var på väg att kräkas.
Jag som hatar att inte få jobba, jag anar att jag är lite som pappa en arbetsnarkoman.. :P 

Men men det är väl så det är antar jag, jag får hoppas på att mina 100000 blodprover jag måste gå och ta flera gånger i månaden visar något vettigt snart så att jag kan få sätta in en hormonspiral som ska göra det bättre för mig. :) 

I övrigt har nog veckan varit ganska okej. 

Imorgon ska vi i alla fall ut på krogen med underbart folk och det ska verkligen bli grymt kul, jag må jobba 6-7 dagar i veckan de flesta veckor men fan vad skönt det är att jag denna helg är ledig. :) 
Någon gång måste man ju hitta på något roligt förutom att jobba.

Men men, nu ska jag nog sitta här i soffan med min filt och min nya bok som kom med posten igår, så ska jag vänta på att mina starka värktabletter ska kicka in så att jag kan somna. 

“Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.” 

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar