tisdag 25 juni 2013

Veckan som gått och världens underbaraste vänner!


Ännu en vecka har gått och jag har faktiskt inte hunnit blogga ett dugg.. 

Förra veckan vad helt okej, jag jobbade ju över midsommar och det var faktiskt helt okej. Lite trist att man inte kunde umgås med vänner men min älskade fru Krisse, pelle och Erik kom ju förbi på krogen jag jobbade på och hälsade på! Riktigt trevligt med lite sällskap och så var det ju dom som körde mig hem. :) 

lördags umgicks jag med underbara Dp och Marcus och sen jobbade jag ju på favvostället Templet/CC och det var ganska lugnt det var nämligen bara en person på hela kvällen som gick + när han spelade hos mig så man kan väl lugnt säga att jag hade turen på min sida! 
Precis innan krogen stängde firades min födelsedag där, hela krogen sjöng nämligen för mig! För mig som har scenskräck så var det väldigt pinsamt att stå där med massa människor som stirrade på mig. :P 
Tur var ju att jag hade Krisse, Erik och Pelle där. 

På söndagen (min födelsedag efter att jag vaknat) var det inte alls lika kul.. Först var det en massa strul hemma, sen bar det av till jobbet och det gick käpprätt åt helvete kan jag säga.. 
Jag har haft feber i över 1 ½ vecka vilket givetvis tär på en när man jobbar natt och inte alls får sova mer än 4-6 timmar per natt.. Så när jag i söndags skulle jobba hade jag dryga gäster och en krögare som inte riktigt visste hur han skulle hantera situationen, vilket innebar att all min säkerhet försvann och jag knäcktes totalt.. Jag blev tvungen att stänga bordet eftersom jag storgrät, sen var det bara ringa chefen för att be henne hitta en ersättare för kvällen och det gjorde hon. Emil en fantastisk kollega till mig kom till undsättning och tog över mitt arbete för den kvällen. Och till undsättning kom världens underbaraste Dp och Marcus och hämtade mig och körde hem mig. Men innan dom lämnade mig hemma fick dom mig att bli på lite bättre humör och jag kan aldrig tacka dom nog! Jag tror inte dom förstår hur mycket det betydde för mig, men mycket mer än ord någonsin kan beskriva.

Igår var Krisse och Bella här på dagen och det var som alltid riktigt skojigt. Barnen skriker som tonårstjejer när dom ser varandra och har skitkul tillsammans så det är ju perfekt för oss vuxna :) 
Annat än det så hände det inte mycket igår, eller jo jag fick sitta med två kylda ölburkar mot ögonen till och från hela dagen för att försöka få bort svullnaden från ögonen (Jag blir alltid extremt svullen runt ögonen när jag gråtit).. 

Idag har Bella, Erik och Krisse varit här och umgåtts med oss. :) Erik hjälpte Christian att fixa Christians cykel medan Bella, Tove och Krisse lekte i lekparken och själv stod man i köket och bakade en schwarzwaldtårta eftersom vi skulle få besök av Christians mamma och syster som skulle gratta mig. :) 
Jag fick jättefina presenter av dom och hade riktigt trevligt när dom var här. 

Förövrigt mår jag faktiskt riktigt bra psykiskt idag :) Det var som jag sa till min chef, jag behöver nog bara vila mig lite för att få nya krafter att ta av och mycket riktigt! Nu längtar jag bara tills imorn för då ska jag till körskolan och övningsköra och sen ska jag få jobba igen. Och den här gången om någon tjafsar med mig kan dom få se vilken liten djävul jag kan vara. ^^ 
Dock ska jag se till att jag inte jobbar med 40+ i feber igen för det slutade som sagt inge vidare, idag låg min temp på 38.5 och jag har ont i huvudet som vanligt men jag är glad ändå. Livet är som en bergochdalbana det är bara att man håller i sig och åker med. ;)

Jag blir dessutom bara mer och mer bestämd om vad som är bäst för mig och det blir lättare och lättare att ta stora beslut här i livet.  

“If you hang out with chickens, you're going to cluck and if you hang out with eagles, you're going to fly.” 
― Steve Maraboli

"Each friend represents a world in us, a world possibly not born until they arrive, and it is only by this meeting that a new world is born.” 
― Anaïs Nin


Men men.. Nog för ikväll, ska försöka uppdatera min blogg lite oftare. 



Xoxo 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar