tisdag 11 juni 2013

Dream a dream and make it happen.


Tänkte jag skulle slänga in ett inlägg såhär på kvällskvisten ^^ 

Kan ju säga att helgen har varit riktigt bra. 

I fredags jobbade jag på CC och det gick kanonbra, hade inga bråkiga gäster och inget krångel så det var ju skönt. Väl hemma kl 4 på morgonen var det bara börja städa, jag hade ju jobbat natt sedan tisdagen så jag hade inte hunnit med att städa något hemma.. Och eftersom Christian och Tove var hemma hela nästan hela tiden så blev det stökigt eftersom Christian var för lat för att städa.. Är jag förvånad!? nope inte det minsta.. Är jag besviken!? Japp en hel det kan jag säga. 
Men i alla fall, efter att ha diskat, plockat möglig mat ur slasken och städat resten av lägenheten så fick jag äntligen gå och sova kl 6 på morgonen.. 

I lördags var det Trosa marknad så jag klev upp vid 11 för att göra mig färdig att gå ut och kolla runt lite. Men vi gick inte ner förs kl 13 ungefär eftersom vi väntade på att min underbara fru skulle komma hem till oss. Men så fort hon kommit tog vi oss ner till marknaden och där hade vi det riktigt trevligt. 
När vi väl kommit hem från marknaden tog jag och Krisse oss en varsin kopp kaffe och gick ut för att ha lite tjejsnack medan Christian och Pelle satt inne och gjorde något.. 
Mycket mysigt att få prata med Krisse, och jag vet att hon behöver mig mer än någonsin nu så jag ser till att ha ljud på mobilen och att alltid ha den i närheten så att jag kan svara om hon skickar meddelande eller ringer. <3 Min älskade underbara Krisse! <3 
Men i alla fall, på kvällen jobbade jag på CC igen eftersom Cp fortfarande inte fått sin licens. Kvällen började väldigt segt och slutade inte jättebra eftersom det blev lite tjaffs vid bordet, men ingenting jag inte kunde klara av att hantera. 

Igår umgicks jag med Dp hela dagen och det var lika trevligt som alltid, känns så skönt att bara kunna åka dit någon gång då och då och bara vara liksom. En perfekt vän som kan få mig på bra humör och få mig att glömma alla bekymmer. :) 
Sen på kvällen åkte jag, Christian och Tove hem till min syster eftersom jag skulle färga hennes hår och klippa lugg på min systerdotter Amanda. Så båda blev jättefina i håren. :) Kändes också skönt att få umgås med min syster lite eftersom vi inte träffas så ofta. Vi var inte där så jättelänge, men det räckte alldeles utmärkt. <3

Idag har jag haft feber och migrän och som om inte det var nog så var Tove på bittert humör.. Så det blev inte en lugn stund här hemma. Men jag överlevde ju dagen så det var ju positivt. 
Nu på kvällen har jag passat på att färga mitt hår och det blev väl lite sådär.. Men det får duga! 

Annars är allt bra med mig psykiskt, jag har nämligen bestämt mig för att ingen absolut ingen ska få trycka ner mig eller få mig  att må dåligt, för jag tänker verkligen inte ta åt mig av de dåliga saker folk säger om mig. Dessutom har jag börjat drömma om bra saker istället för mina mardrömmar så jag är sjukt nöjd även om mina drömmar gör mig lite smått förvirrad och besviken när jag vaknar. :P 

"Dream a dream and make it happen" 


Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar