lördag 7 februari 2015

Att prioritera


Försöker så gott jag kan att plugga och hinna med allt som ska hinnas med, detta betyder dock att man måste prioritera.. 
När jag pluggar som mest då hinner jag inte städa vilket gör att det kan se stökigt ut här hemma och den senaste tiden har jag pluggat väldigt mycket så det har varit "stökigt" (jag tycker så, men det var nog egentligen bara lite småstökigt). 

Så igår fick jag VAB'a åt Tove som haft krupp i veckan, i och med att jag hade henne hemma så fick jag inte tillräckligt med ro för att kunna plugga så vi passade på att städa lite. 
Sedan pysslade vi lite med pysselsaker hon fått i födelsedagspresent eller julklapp :) 
Efter vi pysslat färdigt ville hon titta på film, så jag passade på att storstäda lite extra eftersom jag ville att Dennis skulle kunna komma hem och bara slappna av. 

Senare på kvällen kom Christian för att hämta Tove så då blev jag själv hemma en stund. Så jag bestämde mig för att åka och handla det som skulle handlas inför middagen, men så kom jag på att jag ville muntra upp Dennis lite extra eftersom han var lite smått "nere" över att behöva jobba en lördag. 
Så jag köpte två buketter med blommor, en med 10 vita rosor och en med blandade blommor, så satte jag ihop dom till en bukett. Sen så handlade jag även ett kort där jag skrev lite om hur mycket han  betyder för mig, Coca Cola och några chips som Dennis gillar (själv är jag har jag slutat gilla cola och chips tycker jag inte särskilt mycket om). 
Allt detta gjorde jag för att jag ville att Dennis skulle veta hur mycket jag älskar honom och för att han skulle känna sig lycklig när han kom hem, trots att han skulle behöva jobba dagen efter. 

Och det är klart att han blev glad :) 
Så vi gjorde middagen tillsammans, satte igång en film och myste resten av kvällen. Så det blev en riktigt lyckad kväll igår även om vi gick och lade oss tidigt. 

Det är viktigt för mig att han vet hur mycket jag älskar honom, hur mycket han betyder för mig och hur mycket jag älskar att ha honom vid min sida.
Han är ju kärleken i mitt liv och så kommer det förbli, för jag vill verkligen inte ha någon annan än honom! <3 


“You know you're in love when you can't fall asleep because reality is finally better than your dreams.” 
― Dr. Seuss


Idag har jag pluggat lite, tills typ nu för nu tappade jag all koncentrationsförmåga så jag tänkte att jag kastar ihop ett litet blogginlägg innan jag ska hoppa in i duschen. 
Dennis och jag ska nämligen iväg med Krisse och Erik för att bowla och käka middag med dom, så det ska bli himla kul. 
Känns lite jobbigt dock att jag inte hinner träffa dom oftare dock, men det är ju så ibland. 
Saknar mina vänner så extremt mycket!! <3 
Så Dennis kom upp med idén att vi skulle hitta på något med dom (något annat än att träffas över en kopp kaffe) eftersom han jobbar nästan varje gång jag åker till dom så blev det en perfekt idé, så att han också kan vara med. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar