onsdag 18 februari 2015

Helgen, underbart och nervöst.


Min alla hjärtans dag var helt fantastisk, precis som jag hade hoppats på. 

Vi vaknade på lördagsmorgonen och det första som hände var att vi bytte presenter med varandra, Dennis fick en ny plånbok (eftersom hans gamla var så trasig och himlans ful) och sen fick han en klocka av mig eftersom hans gamla klocka gått sönder. 
Av Dennis fick jag en upplevelse på liveit, vi ska nämligen gå på spökmiddag eftersom jag tycker sånt är himla kul, sen fick jag en annan sak (men vad tänker jag inte skriva här hihi ;) ). 

Efter det drack vi lite kaffe och myste en hel del och sedan bar det av till Nyköping där vi gick på bio och såg på 50 shades of Grey, filmen var väl inte riktigt min smak men det var kul i alla fall.

Efter bion gick vi in till "stan" och drack på rockbaren medan vi väntade på att tiden skulle gå, och det gjorde den. Vi hade nämligen reserverat bord på en jättemysig restaurang i Nyköping och det var där vi spenderade resten av tiden. Det blev en fyrarättersmiddag med god mat och vin till maten. 

Så kvällen var mer mysig än vad jag tänkt, det var liksom en speciell känsla att sitta där på restaurangen med kärleken i mitt liv, bara prata om saker, ta det lugnt och mysa. 

När vi ätit färdigt och suttit där ett tag så bestämde vi oss för att åka hem och mysa vidare hemma, sagt och gjort. Vi ringde Marcus (som snällt nog var vår chaufför för kvällen) och han kom och hämtade oss. 

När vi kommit hem tog vi det lugnt en kort stund innan vi kände oss lite halvtrötta och ville gå och lägga oss. Så det blev verkligen en helt perfekt dag och kväll som spenderades med världens underbaraste sambo <3 


Varnar för kanske lite mycket info så är ni känsliga kanske ni inte bör läsa det som står här nedanför, utan hoppa i såna fall ner till texten som är i fet stil. ;) 

Jag vet inte varför men av någon anledning var jag lite smått nervös inför alla hjärtans dag, det var ju ändå våran första tillsammans och dessutom så skulle mitt "celibat" efter operationen upphöra.
Jag blev ju pga komplikationerna tvungen att vänta minst 6 veckor innan jag fick ha sex så vi bestämde att vi skulle göra det lite speciellt och vänta tills alla hjärtans dag eftersom vi då var i princip säkra på att såret inte skulle gå upp igen. 
Visst hade vi väl gjort andra saker så helt "celibat" var det ju kanske inte, men ändå av någon anledning så var jag sjukt nervös vilket jag verkligen inte hade behövt vara för det var lika underbart som alltid. 
Dessutom gav det mig chansen att använda min nya babydoll och mina andra underkläder jag köpt, och Dennis klagade ju verkligen inte om man säger så. 

I alla fall så hade jag verkligen inte behövt vara orolig för att något skulle gå fel, för det gjorde det verkligen inte. ;) 


Söndagen
På söndagen åkte vi till Dennis föräldrar där vi hämtade Dennis köksbord med stolar eftersom mina köksmöbler var på väg att trilla isär. x) 
Så nu kan vi sitta vid köksbordet utan att oroa oss för att stolsbenen ska brista. 
Hos hans föräldrar drack vi lite kaffe och pratade med dom en stund och det är alltid lika trevligt att vara där! :) 
Sen åkte vi till garaget eftersom Dennis pappa behövde kika lite på deras bil, själv satt jag mest och frös och hade lite annat på hjärnan just då. 
Sedan kom Robban och några andra dit så det var ju kul. Men vi hann inte stanna länge innan vi blev tvungna att åka hem eftersom Tove liten skulle komma hem till oss igen. 
Min mysunge som jag saknat henne även om hon "bara" var borta en helg. Dennis och jag har kommit fram till att det är alldeles för tyst i lägenheten utan henne där. <3
Vår älskade lilla skrutta <3 

Igår och idag har jag mest bara bakat och försökt få ordning på saker och ting, och så åkte jag och Tove en sväng till mina föräldrar (som jag inte träffat på en evighet) för att bjuda på hembakade semlor som jag gjort. :) 
Dessutom hade jag ju såklart som varje år, bakat glutenfria semlor till min älskade bror som annars får vara utan goda semlor. 
Dessutom har jag passat på att baka hamburgerbröd till hans jobb också eftersom de vill att jag ska baka glutenfritt åt dom och det gör jag mer än gärna. :) 

Men men det får nog vara bra med skrivandet för idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar