tisdag 10 februari 2015

Panikångest, tur att jag har Dennis

Tidigare har jag haft lite problem psykiskt som ni säkert redan vet, det har varit helt okej även om det har varit lite tuffa tider under jul och nyår. Men så igår när jag var här hemma och satte mig vid datorn för att dra igång mitt pluggande då fick jag en ångestattack som var väldigt extrem, paniken som uppstod inom mig var extrem vilket fick mig att hyperventilera, skaka och bara gråta.. 
Jag har inte en aning om vad som var orsaken till att den började, men jag vet vad den handlade om även om och jag tycker det är lite konstigt att den kom upp bara sådär men det gjorde den. 

Det blir väldigt svårt att styra mina tankar när det kommer sådana attacker och jag tänker på saker som egentligen inte alls är som i verkligheten. Igår när jag hade min ångest var jag så himla rädd att Dennis kanske en dag skulle vakna upp och inte vilja vara med mig, jag vet att det inte är så och vi har det mest perfekta förhållande man kan tänka sig. Vi har klickat på alla plan liksom.. Vi har samma intressen, förståelse för varandra, så extremt mycket närhet och intimitet, vi respekterar varandras misstag och lär oss från dom och vi kan "göra våra saker" utan att behöva veta att den andre inte samtycker.. T.ex. när Dennis sätter sig och spelar tv-spel så kan han göra det utan att känna att han är "tråkig". Han frågar varje gång om han får spela, och självklart får han det! Om jag känner att jag vill mysa så tar jag bara min dator, sätter igång en film och lägger mig i hans famn medan han spelar och på så sätt så får vi närhet och göra det vi själva vill. 

Men i alla fall.. 
Under den här ångestattacken pratade jag med Dennis över sms eftersom jag behövde stöd och eftersom vi alltid pratar med varandra om det är något. 
Som svar på mitt sms om ångesten så skrev han saker så som:

"Älskling! Du är mitt allt nu och för evigt! :)<3 Du behöver inte vara orolig vi skall gå skilda vägar, jag vill i alla fall alltid vara med dig, förlova, gifta, barn, hus och hund :D <3
Du har inget att vara ledsen för! :/ Älskar dig nu och för evigt, du är alltid min! :D <3"

"Du är ljuset i mitt liv, min andra hälft som gör mig hel. När jag är med dig och har dig i min famn önskar jag att tiden skall stå still, för det är något av det bästa jag vet :D <3
Älskar dig till himlen faller ner, solen slocknar och universum exploderar! <3 
Vill alltid vara din och jag kommer göra allt jag kan för att få dig att känna dig älskad, trygg och omtyckt! :) <3" 

Att läsa dessa underbara sms fick mig att sluta hyperventilera, sluta skaka och att få lite mer kontroll på mina tankar. Jag är fascinerad och överlycklig att det var så lätt som det var att slippa tankarna och att jag har hittat min andra hälft som kan få mig att känna mig hel när jag några sekunder innan känt mig som världens mest trasiga människa. 

Idag sitter jag och funderar på vad som egentligen triggade ångesten igår, men jag kan för allt i världen inte komma på det. 
Hur kan man inte känna sig som världens speciellaste människa när man har en sambo som Dennis!?
Imorgon har vi varit tillsammans i 9 månader och jag kunde inte vara lyckligare! 9 månader har gått och jag är fortfarande "nykär" :) <3 

Älskar Dennis så sjukt mycket och som vi säger "Tills döden skiljer oss åt". <3 <3 

“It was love at first sight, at last sight, at ever and ever sight.” 
― Vladimir Nabokov


Sen så pratade jag en del med Jacob och Elin också, och då fick man sig ett och annat gott skratt :) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar