lördag 28 februari 2015

Ännu en operation.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, så åkte jag till läkaren i onsdags och precis som jag antog så var jag inte gravid även om jag har alla tänkbara symptom för det.
Hos läkaren gjorde jag ett ultraljud för att se om man kunde hitta vad som var orsaken till alla symptom och mycket riktigt gjorde dom det. Jag har nämligen fått en cysta som är ca 5 cm i diameter, dock är det inte en vanlig cysta utan det växer något i denna cysta, dock är dom inte helt säkra på vad som växer där. Läkarna misstänker att det är en "tvillingcysta" men kan inte vara helt säkra förens de opererat ut den, så därför ska jag opereras så fort som möjligt.
Men eftersom jag mitt blod inte koagulerar som det ska så måste jag först upp till Karolinska för att göra en utredning på hur mitt blod ser ut och är det så illa som dom misstänker så måste jag opereras där istället för i Nyköping.

Det var i alla fall väldigt jobbigt att höra att jag skulle behöva opereras ännu en gång, men samtidigt vet jag ju att det behövs.
Nu är det bara hoppas på att det inte behöver bli fler operationer eller ingrepp efter det här, men tyvärr lär det inte bli som jag hoppas. !/

Så just nu är det mycket tankar som snurrar i huvudet, som man kanske kan förstå.

Dock fanns det en sak som gjorde mig glad i det hela, och det var Dennis svar på hur han kände ifall det skulle ha varit en graviditet (alltså innan jag vi fick veta vad som var fel). Han sa nämligen att även om det inte var en graviditet som vi planerat så hade han ingen panik över det hela, och att det inte hade varit så illa om det var en graviditet. För vi skulle ha fixat det ändå, även om våra planer på när vi vill ha ett syskon till Tove ser annorlunda ut. Och han vill ha barn med mig sen (när vi planerat för det), och han vill leva sitt liv med mig. <3

Nu var det ju inte en graviditet, så vi behöver inte tänka mer på det. Men det var ändå på något sätt skönt att höra att han inte hade tyckt det var en dålig sak, det fick liksom min panik att släppa. :)

Men men, nu är jag i alla fall sjukskriven och försöker få ordning på allt som pågår just nu. Det första är ju att på måndag åka in till Karolinska för att ta proverna och sen får jag planera saker där utifrån.

Dock betyder det här att mina planer om fitcamp inte kommer fungera då jag får lov att ta morfin som smärtlindring och sen kommer operationsärret behöva läka innan jag kan börja träna.

Men det gör inget, jag försöker se det positiva i livet.
Jag har ju trots allt världens underbaraste dotter och världens underbaraste sambo! <3


Dock är min älskling på kryssning just nu tillsammans med alla andra killar kring familjen, så jag och Tove spenderar kvällen och natten hos mamma, med min kusins barn Jonathan och Beatrice. :)

Supermysigt tycker jag att det är och Tove hon har jätteroligt så det är superbra.

Sen blir vi kvar här över natten så att jag kan ta mina smärtstillande trots att Dennis inte är hemma, för nu har jag mamma här som kan hjälpa mig om det är något som blir fel. :)

Men jag saknar min älskling väldigt mycket <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar