onsdag 25 februari 2015

När kroppen säger ifrån

Nu var det ett tag sen jag bloggade, jag har inte riktigt hunnit blogga eftersom det är så mycket som händer just nu.. Men en del av det vill jag inte skriva om här och det har sina anledningar. 

När det kommer till plugget så går det okej, jag hamnade efter en del i förra veckan, men nu börjar jag komma ikapp igen och på fredag ska jag in till skolan för att få lite extra hjälp med det som ska göras, samt att jag ska göra lite prov osv då. 

I fredags var jag och Tove över en sväng till underbara Krisse och Erik medan Dennis jobbade, skönt att prata av sig lite. Krisse är ju den som står mig närmast av alla "utomstående" och hon är den ända kompisen jag känner att jag verkligen kan dela mina tankar med. 
Och jag saknar henne så fruktansvärt mycket nu när vi inte träffas allt för ofta. <3 
På kvällen när vi kommit hem och Dennis kommit hem, då hade vi lite filmmys och myste lite. Sen var det dags för lillskrutt att sova, så jag och Dennis fick fortsätta myset på egen hand. :) <3 

På lördagen blev det att göra en hel del ärenden och sedan påbörja maten eftersom Dennis familj och mina föräldrar skulle komma hit på besök och käka med oss. 
Det blev en riktigt mysig kväll och det kändes roligt att våra föräldrar äntligen fick träffa varandra. 
En helt lyckad kväll tycker jag och jag. 

På söndagen kom Jacob och Elin hit och umgicks med oss hela dagen, och det var riktigt trevligt. 
Kändes kul att få träffa Elin lite mer och lära känna henne mer, Jacob har jag ju känt i väldigt många år så honom behöver jag ju inte lära känna. 
Men det var i alla fall trevligt att dom kom hit. 
Senare på kvällen hände det väl inte sådär jättemycket tror jag!? Minnet är bra men kort. x)

Måndagen hände det inte så mycket, jag var hemma med Tove som var lite förkyld, sen kom Dennis hem och då gjorde vi inget speciellt vad jag minns. Eller jo, vi kollade lite på film och myste i soffan. 

Igår pluggade jag lite, tills jag somnade i soffan.. Av någon anledning har jag varit väldigt trött på sistone, jag tror att det kan ha att göra med att jag inte har ätit som jag ska. 
Jag svimmade nämligen i duschen i förra veckan och när jag tänkte efter så hade jag inte ätit på ett tag. Jag och Dennis lagar mat osv, men av någon anledning är jag bara inte hungrig och då har det blivit så att dom har ätit men inte jag. 
Men nu har det blivit en ändring på det, nu för jag en matdagbok och i nästa vecka börjar jag träna så då ska jag även föra en träningsdagbok. 
För nu har jag bestämt mig för att jag ska skaffa mig sunda vanor istället för mina osunda vanor. 
Senare på kvällen åkte jag till Björnlunda för att gå på ett informationsmöte om fitcamp, från och med måndag så ska jag gå på en strikt diet och en strikt träning i fyra veckor, sedan ska jag träna tillsammans med en grupp människor som också ska gå fitcamp. 
När jag väl kom hem från mötet så var det bara någon timme innan jag och Dennis skulle gå och sova, så vi passade på att mysa lite och sen drog vi ut lite på tiden så att vi gick och la oss en timme efter planerat. 

Idag har jag i princip bara pluggat, och pratat med gyn.. 
Jag ska nämligen åka in till gyn ikväll för att få ett ultraljud eftersom jag har fått en massa konstiga symptom.
Jag har nämligen sedan slutet på förra veckan varit trött, haft ont i livmodern, ömma bröst (det känns som om dom ska explodera), brösten har svullnat upp (så nu har jag fått tillbaka "E-F kupa" i bh-storlek), och så har vi illamåendet.. 
Och jag vet att ni tänker att det låter som om jag är gravid.. Men det kan jag säga att jag definitivt INTE är, det första är att jag har en hormonspiral och det andra är att jag har testat mig och det visade negativt. Så det tackar vi för.. Jag vill nämligen inte bli gravid just nu. 
Men i alla fall, ikväll ska jag göra ett ultraljud för att se så att jag inte har en massa vätska som ligger bakom livmodern eller så. 

Men men nu ska jag nog gå och plugga en liten stund igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar