onsdag 4 februari 2015

Middag, mys och roadtrip.

Okej, här kommer en liten uppdatering på bloggen om vad som hänt de senaste dagarna, det är ju nämligen så att jag inte riktigt hinner med att blogga så ofta då jag har mycket att göra i skolan och på "fritiden".

Vi kan börja med vad vi gjorde i lördags (för det är så långt tillbaka i tiden som jag kommer ihåg).

I lördags tog vi det lite lugnt på dagen och jag passade på att plugga lite så att jag kunde få så mycket som möjligt gjort innan vi skulle iväg.
Senare på eftermiddagen/kvällen så åkte jag, Dennis och Tove hem till Dennis föräldrar för att äta middag. Tanken var egentligen att vi skulle ha varit ute och grillat osv på dagen, men vädret tillät det inte så dom bjöd på middag istället. Men i alla fall..
Väl där åt vi jättegod mat, umgicks och hade det riktigt trevligt! Måste säga att jag verkligen tycker om Dennis familj och det känns alltid roligt att åka dit.
För mig som har en social fobi kan det vara jobbigt och kännas svårt att vara omkring andra människor, men jag har aldrig känns så när jag varit där. Jag har alltid känt mig så mottagen och dom är så himla fina med Tove också. :)
Så det är inte bara jag som tycker om dom, Tove pratar ofta om dom och om hon får veta i förväg att vi ska dit senare, då tjatar hon om att vi ska åka ända tills dess att vi är framme. :)


I söndags kom Annie, Jocke och Melwin hit en stund på fika och det var verkligen jättetrevligt. Tove och Melwin lekte på så himla bra och verkade ha himla roligt dom med.

Senare på kvällen hämtade Christian Tove för att ha sin vecka med henne, hon har ju varit med oss i tre veckor innan så det känns verkligen sjukt tomt utan henne hemma. Men det är klart att hon ska vara hos Christian också!

Igår åkte jag till skolan och pluggade en hel del så det var en rätt så lugn dag till att börja med.
Senare på eftermiddagen mötte jag upp Marcus i Nyköping för att vi skulle åka till Söderköping eftersom Marcus skulle kolla på/köpa en bil, så det blev en liten roadtrip på kvällskvisten. :)
Dock var det så himla halt på motorvägen igår att man bara fick sladd hela tiden, så det var ju lite utmaning i del hela men ändå kul!

Idag har jag pluggat lite, myst en del med Dennis och sedan blev jag tvungen att åka hemifrån på ännu en roadtrip. :P
Marcus kom hit, vi käkade lite mat och sedan bar det av ut på vägarna igen.. Den här gången skulle vi dock inte neråt i landet utan inåt, vi åkte nämligen till Köping för att jag skulle köpa en sänggavel till min och Dennis säng.
Så det tog sin lilla tid, men ganska kul var det. Väldigt snällt av Marcus att följa med också var väldigt skönt med lite sällskap i bilen!
Sen när vi skulle hem åkte vi via Västerås eftersom den vägen hade mycket mindre modd än vägen vi åkte dit på.
Väl hemma igen så hjälpte Marcus mig att bära upp delarna till gaveln, så att jag slapp bära allt själv. :)

Sen var det bara för mig att städa av det och möblera sovrummet så att det blev bra.
Och nu är det supermysigt i sovrummet. :)

Så får vi se vad som händer ikväll/inatt.. :P
Just nu sitter jag och väntar på min älskade Dennis som borde komma hem snart, saknar honom så sjukt mycket även om det bara var några timmar sen vi sågs.
Men han är ju min andra hälft och utan honom känner jag mig inte hel, så därför sitter jag nu vaken och väntar. För även om det kanske verkar "konstigt" att jag sitter vaken och väntar, så är det inte konstigt för mig.
Jag vill vara vaken när han kommer hem så att jag kan vara klar i huvudet när han pussar och kramar mig.
För det är så himla mysigt när han kommer hem och det första han gör är att pussa, krama och säga att han älskar mig.
Det är samma sak varje morgon och varje kväll. Och det är liksom det som gör det så himla underbart att vakna och det är det som gör det så himla underbart att somna.

Att ha honom nära, att känna värmen från honom och hans armar runt mig.. Det är himlen för mig, jag hade inte önskat att får vara någon annanstans i världen förutom där <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar