fredag 7 december 2012

Flytt, blåmärken och en ful kropp..

Nu har vi flyttat färdigt! :)
Känns både bra och dåligt. Det bra är att det är såååååå himla mycket bättre, större och mysigare.
Det dåliga är att dom som bodde här tidigare inte hade städat efter sig så det är mögel i kylen spis och fläkt är inte städat osv.. Men det absolut värsta är att vi inte har internet så nu måste jag blogga via mobilen. >.<

Men fick iallafall finbesök av Annie och Melwin idag, och det var riktigt trevligt! :)
Sen hjälpte Roine mig att möblera det sista i lägenheten, senare på kvällen fick jag låna hans internet så att jag kunde betala lite räkningar och så :)


Dock känner jag mest för att klaga lite just nu..
Visst är det kul att man går ner i vikt och nu börjar till och med jag se det! Men det spelar ju egentligen ingen roll när jag ändå inte kan vara nöjd med min kropp.. För oavsett vad så kommer jag aldrig mer kunna gå i bikini, aldrig sola magen, aldrig vara nöjd över att jag blivit smalare än jag var innan graviditeten och allt detta pga att jag har en mage full med hudbristningar, hängande hud och ett stoooort ärr! Folk säger jämt "klart du kan gå i bikini osv folk förstår ju att du fött barn" "var stolt för du har genomgått nått som väldigt få går igenom" osv.. men det många inte tänker på är att varje gång jag ser dom ärren påminner det mig om att min kropp inte klarar det den är skapad för, att även om folk förstår så kommer dom stirra, och det påminner mig om hur hemskt det var att ligga där på sjukhuset helt hjälplös eftersom ingen lyssnade på mig från början. Har börjat fundera på att göra en operation för att "rätta till" magen men det kostar ju så mycket.. :(

Apropå dålig kropp, räknade mina blåmärken på benen och har drygt 40 st, och det är ju som sagt bara på benen..
Men men enligt läkarna är det ju "normalt" för blåmärken ploppar ju bara upp sådär utan anledning..

Jaha, nu ska man väll försöka sova då! Klaga lite mindre vore ju bra också. :P
Hoppas att texten inte blev alldeles för krånglig att läsa, är ju första gången jag skriver blogginlägg från mobilen och dessutom ser jag knappt vad det står ;)



Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar