tisdag 9 juli 2013

Change is good.


Jobbade i fredags på crocs inn och det gick faktiskt helt okej. 
Det ända som är jobbigt med att jobba där är att det blir så fruktansvärt varmt och kvavt, man får liksom inget syre vilket gör det svårt att koncentrera sig men som sagt det gick bra ändå :) 
Sen var ju Krisse, Erik och Pelle där och hälsade på mig på arbetet vilket var riktigt kul. 

lödrags var jag ju ledig! 
Så grymt skönt att vara ledig en lördag, det är ju liksom inte ofta man får vara det. 
I alla fall så spenderades kvällen med Krisse, Erik, Pelle, Kribbe och Roine. Vi grillade, drack lite och hade det allmänt trevligt. Och vid 1-tiden på natten satt vi här och spelade ett spel och käkade devils food chocolate cake som jag hade bakat, och lagom till när vi slutat äta tårta så började Majsan föda ut sina kattungar. 
Jag kunde liksom inte ha önskat mig en bättre ledig kväll, helt underbart var den. 

På morgonen igår flyttade vi på Majsan och kattungarna eftersom dom skulle ligga i lite renare handdukar, och då upptäckte vi att 1 utav de 6 kattungarna hade dött och när vi skulle ta bort den blev Majsan helt förtvivlad och började vakta den jättemycket. Och efter vi lyckats få bort den så letade hon efter den och hon letar fortfarande lite då och då, så man kan ju inte annat än att tycka synd om henne. Annars mår alla kattungarna och majsan bra, så det är ju positivt. 
Förutom det så hände det inte jättemycket igår, jag städade som vanligt, sen kom Fredrik över och käkade lite tårta (eftersom jag bakade den glutenfri så att han skulle kunna äta av den) sen drack vi kaffe och snackade lite skit, efter att han åkt hem med nästan en halv tårta till honom och Patrik så fick jag besök av Roine, vi kollade på film och hade allmänt trevligt ända tills jag somnade på soffan. :P 

Idag har det inte hänt jättemycket, jag har städat (vilket inte syns det minsta -.-), sen har jag lagat hemmagjord potatis och purjolökssoppa och nu sitter jag här och fryser som en galning eftersom jag troligen håller på att få feber IGEN... 
Men sånt är livet, jag är glad ändå kan jag ju säga. Det är så himla mycket förändringar som händer i mitt liv just nu, sånt som jag inte tänker skriva om här just nu men saker som tar mycket på krafterna just nu men som jag vet kommer bli kanon i slutändan.  

“Incredible change happens in your life when you decide to take control of what you do have power over instead of craving control over what you don't.” 

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar