tisdag 2 juli 2013

Sur, men det gör inget för jag är jag :D


Jaa, vad ska man säga gör man inte saker och ting själv så blir dom aldrig gjorda.. 

Jag är så trött på att inget blir gjort när jag jobbar. 
Jag försöker plocka lite och städa här hemma när jag jobbar men det spelar ju ingen roll egentligen för när jag kommer hem ser det tio gånger värre ut än när jag började. Och Christians ursäkt är "jag somnade" bara det att när man loggar in på datorn så ser man att han suttit här hela kvällen.. 
Så idag har jag börjat med att ta itu denna förbannade röra, och nu är det lika skitigt som när jag började.. 
Jag begär inte mycket men att han ska tömma kattsandlådan är ett krav eftersom det var det som vi kom överens om när vi skaffade katt eftersom han tjatade om att få ha en katt.. 
Och tömmer han kattsandlådan mot alla odds ja då hamnar påsen med kattbajs och kiss på golvet i badrummet och där får den stå tills jag tar ut den. 

Aja, skitsamma.. Jag får väl spendera min natt med att städa eftersom det är den enda tiden då jag kan städa utan att behöva ha Tove som springer efter mig och stökar. 

Men men förövrigt har min dag varit okej. 
Jag har dock inte hunnit träna som jag tänkte, utan det blev att stretcha lite här hemma. 
Tove badade för första gången i sin badpool idag och det tyckte hon var kul, så det är ju bra. Man blir ju så himla varm i hjärtat när man ser sitt barn lyckligt! 
Så om man bortser från att jag är lite sur just nu så mår jag faktiskt riktigt bra. Jag längtar som satan till på onsdag för då får jag jobba igen och så längtar jag såklart till på lördag för då är jag ledig! Det är ju inte ofta man är ledig en lördag när man jobbar som croupier, men nu på lördag är jag det. :) 

Nä nu ska jag nog återgå till att städa hela lägenheten.


“A daily dose of daydreaming heals the heart, soothes the soul, and strengthens the imagination.” 


Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar