torsdag 15 november 2012

A good day!!!


Idag har dagen i sig gått bra.
Tove packar ur lådorna och jag packar i dom så det blev inte mycket packat idag inte.. Och det är 15 dagar kvar till flytten! Tydligen har han som bor i lägenheten vi ska flytta till kommit hit idag också.. Han vill att vi ska betala flera tusen till honom för att han inte ska riva altanen eller ta sin spis-häll och diskmaskin. 
Jag tycker det är fånigt. Vill han ta sin altan "fine with me" vi kan bygga en ny för samma pris om vi vill ha en. Sen hans spis-häll kan han behålla jag gillar spisarna som finns "original" i lägenheterna, hans diskmaskin kan han också behålla vi har ju liksom en egen. Ganska fånigt att vilja ta betalt för altanen dock :P 

Men men.. 


Sen var jag, mamma och Tove på Café. Normalt brukar Tove inte följa med men idag hade jag ingen barnvakt, så hon fick följa med och det gick faktiskt bra, även om det är bekvämare att hon är hemma eftersom jag då inte behöver koncentrera mig på henne utan på det jag ska koncentrera mig på.
När vi kom hem fick hon sova en stund eftersom hon var supertrött, sen kom Christian hem och då vaknade lillfisen. Dock ville hon inte vara hos sin pappa för hon var otroligt mammig. 



Senare på kvällen ringer Fredrik och säger att vi ska övningsköra! Första gången jag övningskör "lagligt". 
Visst har man väll kört på inhägnat område, parkering och på grusplaner osv med bla, Christian. Men nu hade jag mitt lämpa och det var helt otroligt kan jag säga! 
Fredrik körde först ett ganska bra tag, och sen mitt ute på en kolsvart grusväg bestämmer sig pappa för att jag ska ta över.. Jag sa på en gång " Nej, inte på en smal grusväg". Men inte fick jag min vilja igenom utan det var bara köra. Och det gick otroligt mycket bättre än vad jag förväntat mig. Nu gäller det ju bara att hålla igång så att jag kan få ta mitt körkort snart! Teorin har jag inget problem med, eller jo vissa saker kan jag inte än, men å andra sidan har jag inte läst hela boken än heller. 


A good day!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar