onsdag 7 november 2012

We know what we are, but not what we may be


Dagen har väll varit sådär.. 
Jag var på kurs, men inte hann jag träna idag som det var tänkt.. Nä det blev hem för att städa och tvätta. 
Skrubbade bla rent spisen så att jag slipper storstäda den innan flytten, nu är det liksom i princip bara att torka av den när vi flyttar den 1a December. Sen har jag bara tagit hand om Tove, druckit kaffe med brorsan och tittat på film, man kan ju inte riktigt påstå att min dag har varit särskillt händelserik förutom en sak som hände idag.. 
Det var nämligen så att när jag kom hem från kursen så började jag städa lite smått. Då hör jag helt plötsligt hur ytterdörren öppnas, man hör att någon rör sig i hallen typ rör runt bland sakerna där nere.. 
Jag ropar "hallå" (jag tänkte att det var nog Roine som kom över och ville ha kaffe) men jag fick inget svar så jag ropade igen, då hör jag hur personen går ut och stänger dörren sen plingar det på ringklockan typ 10 gånger på rad.. Jag går ner och öppnar, och vad ser man!? Jo en man i 50-60års åldern som står utanför och säger "Hej, jag fick ett nummer av HSB som jag skulle ringa till då jag ville titta på lägenheten men numret går inte att ringa till." Jag ber honom komma tillbaka dagen efter eftersom jag inte alls ville släppa in någon när det inte är städat. 
Man undrar ju lite vad fan han tänkte när han bara klampar in i någons hall och börjar rota runt.. Så i fortsättningen håller jag dörren låst! HSB har troligtvis gett ut Christian gamla nr, så jag förstår att han kommer hit och "knackar på" men inte fan går man bara in hos någon! 

 Men men.. Det finns som sagt människor till allt! 



Imorgon ska jag bla till min psykolog och ev så ska jag gå på kampsport med mina bröder, får ju se hur min hals är imorgon. Håller nämligen på att bli sjuk så jag måste ju vara lite försiktig när det gäller att anstränga sig. 
Och sen så kommer ju den skumma gubben imorgon för att kolla på lägenheten, inte direkt något jag ser fram emot men vad ska man göra liksom!? 


Nu till lite annat..
Har stora funderingar på hur allt kommer sluta, just nu känns det som att min värld rasar samman. Det är som att jag faller ner för ett stup och det tar aldrig stopp, jag bara fortsätter falla det finns liksom ingen botten i detta gigantiska svarta hål.. Jag vet inte längre om det ens finns något hopp kvar för att saker ska lösa sig, det känns som att mitt hopp har dött ut.

"We know what we are, but not what we may be"



Jag önskar verkligen att jag kunde prata med en viss person just nu, för det skulle verkligen behövas. 
Men ibland kan man inte få som man vill.
Jag saknar min vän, det är den enda personen jag kan prata med om en viss sak, men nu får jag sitta här och fundera själv.. Känns lite tomt, jag önskar att det var som det var förut!!

“A friend is one that knows you as you are, understands where you have been, accepts what you have become, and still, gently allows you to grow.” 



Men men, nu ska jag återgå till min otroligt roliga städning.. -.-''



Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar