torsdag 8 november 2012

Please come rescue me..


Idag är en sån där dag som jag mer än gärna hade hoppat över.. 
Dagen började jättebra. Åkte till Södertälje med pappa och Roine för att handla lite, sen lämnade pappa oss i Södertälje. Jag och Roine passade då på att äta lunch på Wendela Hebbes restaurang där Fredrik jobbar. Efter vi ätit strosade vi runt i några timmar i Södertälje sen tog vi bussen hem mot Trosa. Blev en riktigt trevlig dag! :) 

Jag har varit hemma ca 2 timmar och min kväll är redan förstörd..  Som jag sagt tidigare så mår jag inte riktigt bra just nu så jag orkar inte riktigt med att göra allt jag brukar göra, allt som måste göras och Christian är ju inte den bästa på att hjälpa till om man säger så.. Men i alla fall.. 
På bussen på väg hem ringde jag Christian för att fråga om han hade handlat som han skulle, men så klart hade han inte det. Så jag sa att jag skulle handla på vägen mellan bussen och lägenheten så att det skulle gå snabbare, men då skulle han diska disken som jag inte hunnit med. Då börjas det, gnäll, klagomål, irritation osv för att han skulle behöva hjälpa till. Jag blir så fruktansvärt less på att han ska bete sig som en barnrumpa varje gång jag vill att han hjälper till hemma.. 
När jag kommit hem ca 35 minuter efter att jag pratat med honom har han diskat 3 saker som knappt var smutsiga.. Så nu har han fått ett ultimatum, antingen skärper han sig och börjar hjälpa till hemma eller så flyttar vi isär! Han har till nyår på sig att ändra attityd och beteende, för jag klarar seriöst inte det här längre. 
Jag orkar liksom inte krascha om och om igen för att han inte bryr sig..
För nu har det tagit stopp igen och jag orkar inte längre.. Jag vill bara skrika och gråta men det går inte, det kommer inga tårar och jag har ingen ork att skrika heller. Men det är bara hålla huvudet högt och le, för Tove ska inte behöva se mig deprimerad, hon ska inte behöva uppleva sin mamma så! 

Känns lite bättre nu när jag skrivit av mig. Och för er som tycker att jag är taskig och dum mot Christian som skriver om honom här, han vet om att jag skriver om våra problem här. Och han vet också att jag inte kommer att ljuga och låtsas som att allt är perfekt.. Jag säger sanningen och inget annat! 

Nu till andra problem.. 
Jag har haft ont i njurarna till och från i ett par månader nu, inget som direkt stört mig. Men nu har jag ont hela tiden och det gör verkligen ont! Inatt kunde jag inte sova pga att jag hade alldeles för ont "/ 
Ska byta vårdcentral så att jag kan kolla upp det samtidigt som jag kollar det andra! Men Trosas vårdcentral suger så dit tänker jag verkligen INTE gå. 



“When you're drowning you don't think, I would be incredibly pleased if someone would notice I'm drowning and come and rescue me. You just scream.”


Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar