tisdag 13 november 2012

Nu börjar det gå åt rätt håll!



Har varit rätt så fullt upp i helgen kan man ju säga!
Fredags kom Jocke, Annie och Melwin över. Så jag och Christian bjöd på mat, jag stod för potatisgratäng, kött och sås, Christian stod för sallad och dukning av bordet :) Vi pratade och hade jättetrevligt tills ganska sent på kvällen. Då blev dom tvungna att åka hem och sova och vi behövde sova vi med.




 På Lördagen åkte vi till Gnesta för att umgås lite med Krisse, Bella och Tobbe. Men speciellt Krisse och Bella eftersom Tobbe skulle på konsert med Erik och någon annan.
När grabbarna åkt hade vi andra det mysigt hemma med snabbmat och film(Christian räknas inte till grabbarna denna gång för han var hemma med oss och myste.)! Först så busade ju fröknarna med varandra som galningar dom hoppade bla i sängen vilket resulterade i att Tove studsade rakt in i elementet med pannan och fick sig en rejäl bula/blåmärke. Men efter en stund i min famn så var hon glad och så busade hon och Bella vidare.
Sen var det dags för töserna att sova! Och då passade vi vuxna på att dricka lite vin och snacka skit. Bara sådär allmänt trevligt! Och så tittade vi på lite filmer innan grabbarna kom hem igen.






Sen så var det Söndag, farsdag. Jag var ju på stan med Roine i veckan men kunde varken hitta present till pappa eller Christian! Jag har ju så fruktansvärt dålig fantasi så Christian får välja ett PS3-spel som han vill ha och min pappa får se vad han får! Han hade ju inte tid att fika på farsdag eftersom han skulle fixa lite i deras kök. Så det får bli att fika och ge present en annan dag! :)
Christian var i alla fall upp och tände ljus på sin pappas grav.

Dagen i dag har väll varit sådär! Jag har mest packat ihop våra saker i lådor eftersom vi flyttar om mindre än 20 dagar. Och eftersom jag packar ser det ju ut som skit här hemma, allt ligger slängt huller om buller..
Och nu på kvällen ringer det någon till min telefon för att boka tid till att titta på lägenheten, så då var det bara röja. Christian hjälpte till och det var en stor lättnad för mig eftersom jag verkligen inte mår bra idag. Så jag antar att det kan vara på bättringsvägen! Jag hoppas verkligen det, för oavsett vad så älskar jag ju Christian mer än någon kan ana. Men man kan inte vara ensam om att kämpa för något bättre liksom.
Så jag är glad att det äntligen händer något positivt! <3
Och medan jag packat och vi städat har Tove lekt med ett av mina halsband som hon lägger runt nacken och  så visar hon upp hur fin hon är! :) Gosfröken. <3



"Being brave doesn't mean always having to fight alone." 



Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar