söndag 25 november 2012

Aldrig varit så rädd!!!!

Veckan har faktiskt gått otroligt fort, jag har inte hunnit med ett skvatt så nästa vecka blir det en massa stress.. 
Har umgåtts en hel det med Krisse i veckan som varit! Alltid lika trevligt att sitta och prata och fika med henne! :) <3 
Sen har jag väll packat en och annan säck med kläder men mer har jag inte kommit för mig att göra.. Det har varit en ganska svår vecka även om den gått fort, jag har nämligen inte mått jättebra men överlever gör jag ju alltid. Dessutom har jag nått mitt nyårslöfte! jag har gått ner från 85 till 69 kg :) Mitt nästa mål är att gå ner i vikt så att jag väger 65! 

Och som vanligt kommer Roine över på kaffe titt som tätt, och det är aldrig fel! Både jag och Christian älskar att ha Roine här på fika, han är liksom så lätt att prata och ha trevligt med!! :) <3 

Idag var vi på middag hos Marie och Caroline, och det var riktigt trevligt det med!  :)



Nu skriver jag det här på bloggen så att jag slipper säga det till alla.. 
Jag har aldrig och då menar jag verkligen aldrig, varit så rädd som jag var idag!!!

När vi kom hem från middagen hos Christians mamma och syster skulle Christian ta av Tove ytterkläderna och sen plocka upp lite saker från golvet medan jag skulle springa ner till hallen för att lämna 2 kassar med glas där.. (Det var nämligen nån som skulle komma och köpa glasen och hon skulle vara här när som helst) Så jag sa till Christian att han skulle hålla koll på Tove eftersom jag inte kunde låsa grinden till trappan, men han hörde inte mig och då hände det som absolut inte får hända.. 
Jag stod nere i hallen och hör att någon håller på med grinden så jag trodde det var Christian, men så hör jag Toves röst från ovan trappan så jag vänder mig hastigt om och hör hur det dunsar till sen ser jag hur Tove slår kullerbyttor i trappan, och hur hennes huvud slås mot trappan.. Jag fick panik och skrek på Christian samtidigt som jag kastar mig upp för trappan och fångar upp Tove i farten, det är tur att man ibland reagerar som man ska.. Nu hann hon "bara" falla ca 5 trappsteg och inte ner för hela trappan, men det  var ju ändå 5 trappsteg förmycket... 
När jag väl hade henne i famnen grät hon en kort stund kanske 1-2 minuter och sen var hon "nöjd" lite mammig men inte ledsen i alla fall.. Dock ville jag och Christian självklart ta det säkra före det osäkra så vi åkte in till akuten för att kolla upp att allt var som det skulle! Roine följde också med till akuten, han satt bak i baksätet och såg till så att Tove inte somnade, och det var ett sånt otroligt stöd för både mig och Christian att Roine var med till akuten! Kan inte beskriva hur mycket det betydde! <3

Väl inne på akuten fick Tove en jättebra läkare som gjorde lite "tester" typ lös med en lampa i ögonen, lyssnade på hjärtat osv. Tove fick till och med beröm för att hon var så lugn, snäll och glad, han sa att han inte sett ett så lugnt barn, han kunde göra alla tester utan något som helst krångel. Tove till och med satte stetoskopet mot sin bröstkorg så att han fick lyssna på hennes hjärta en gång till, och när han hade lyst i hennes ögon gjorde hon likadant fast med en vanlig penna i Christians ögon. :P lilla fröken bus <3  Och eftersom Tove både var glad och pigg så trodde han inte att hon hade fått en järnskakning, han sa också att fick hon symptom skulle vi komma tillbaka och att han var där hela natten. 
Nyköping må ha ett skitsjukhus men ibland så kommer den där "speciella" läkaren som kan få en att bli lugn trots att man 30-60 minuter innan nästan fått en hjärtattack och den här gången hade vi turen att få just en sån läkare! 
Nu ligger Tove och sover sött i sin säng. Och hon har inte visat några tecken på järnskakning på över 7 timmar så hon mår bra! Ingenting att oroa sig för med andra ord, även om jag oroar mig i alla fall. Men det är ju så det är att vara mamma! Oro 24/7.

Ord kan inte beskriva hur mycket jag älskar min dotter och hur rädd jag var att förlora henne idag.. Jag skulle aldrig kunna leva i en värld där hon inte existerar! Hon är mitt allt och jag vill ALDRIG ALDRIG ALDRIG förlora henne! Hon kommer alltid vara min bebis oavsett vad! <3<3<3<3
Anna Tove Mikaela Sjelin <3


Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar