måndag 19 november 2012

En vanlig helg ;)

Helgen har varit väldigt blandad kan man ju säga! 
I Lördags packade jag och Christian för fullt, vi kom faktiskt en liten bit på vägen, och senare på kvällen bar det av mot Gnesta, för hemma hos Tobbe och Krisse var det fest ^^ Riktigt trevligt blev det faktiskt. 
Jag fick hålla lilla Melwin medan Annie och Jocke skulle äta eftersom han var lite smått grinig :P Men det gick så bra så! Han är en underbar liten krabbat! Tove blev dock väldigt väldigt svartsjuk för att någon annan fick vara i hennes mammas famn. 
Dock stannade vi inte kvar över natten som vi brukar göra utan vi åkte faktiskt hem så Christian fick vara nykter. 

Igår åkte jag mamma och Fredrik till Vingåker för att gå på ljusparty hemma hos Cia och Christoffer. 
Och där var Roine och Patrik redan eftersom dom hade hälsat på mormor och dom andra i ca 1 vecka. 
Men i alla fall, på ljuspartyt beställde jag en hel del saker! Det blev 6 olika kartonger med små ljus i olika dofter och en kartong med lite teljus. Så när mina ljus kommer så kommer vår lägenhet lukta gott igen! 
Ljuspartyt var riktigt trevligt, och jag planerar på att vara värdinna på ett ljusparty senare i år eller i början av nästa år. :) 
På vägen hem från Vingåker hände det dock saker! Mitt från ingenstans kom det upp en älg! Allt man såg var "ett stort vitt djur med jorthuvud"! Det var en älg som var större än bilen, men snitsig som min mamma är väjde hon undan i sista sekund och snuddade inte ens älgen. Vi alla var lika chockade i bilen efteråt. Vi hade liksom sån änglavakt. Hade den mötande eller den bakomliggande bilen varit lite närmre så hade det kunnat gå riktigt illa! Men vi hade tur denna gång. :) Sen kom vi hem, och Tove var trött men ville inte sova så det tog väll drygt 1 timme att få henne att somna. 

Idag har det hänt en del saker också! Först i morse åkte jag till läkaren, jag ska testa en sak till och fungerar inte det får jag en remiss till kirurgen.. Men nu ska det ordna upp sig har jag bestämt!!! 
När jag kom hem städade jag och Christian lägenheten så att det inte ser ut som ett bombnedslag. 
Sen var det dags att laga middag, det fick bli kyckling, ris och currysås. :) Jag gjorde till och med en jätte jätte mild sås till Tove så att hon också fick samma mat som oss och hon älskade maten! :) Hon åt nämligen bra mycket mer än hon brukar. ^^ 
Sen kom det någon som skulle kolla på lägenheten och det tog ju inte särskilt lång tid, så Christian for iväg till jobbet medan jag och Tove lekte lite i hennes rum. Och nu ligger Berta-Lisa och sover! 
Och snart blir det filmmys med lite bär och choklad för min del :) 


Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar