måndag 15 april 2013

Barnskratt, film och illamående.

Helgen har varit full med roligheter kan man väl säga. 

I lördags bakade jag en sockerkaka eftersom mina bröder Patrik och Roine skulle komma över på en kopp kaffe medan Christian var och jobbade. Efter dom varit över passade jag på att städa lite i lägenheten, sen kom mamma, pappa, Dessan och Amanda över. Och då kan man verkligen säga att det var livat här, tre barn som busade, skrek av glädje och skrattade. Men där finns inget att klaga på det var riktigt trevligt och jag älskar livet och rörelsen som blir när Tove får busa med sina kusiner, det är såna stunder jag verkligen längtar till att få fler barn även om det får dröja ett bra tag innan jag vill bli gravid igen.
Men i alla fall, när Christian kommit hem gick han och Dessan iväg till affären för att handla lite så att jag kunde göra mat som vi skulle äta senare på kvällen. 
Efter att dom åkt hem dröjde det väl 1 timme innan maten var färdig så vi åt någon gång runt 21-22 tiden. Och eftersom jag inte var hemma på fredagskvällen blev det bara korv och pommes som Christian gjort till sig, vilket tydligen var en besvikelse, så lördagsmaten blev en aning "finare" jag gjorde nämligen Whisky-marinerad fläskytterfilé med hemmagjord potatisgratäng och någon jättegod sås som jag tricksade ihop. 


söndagen vaknade jag och Tove runt kl 7.30 som vanligt. Då var det bara kliva upp och fixa frukost åt henne och eftersom ingen det inte gick något bra på tv, ingen var vaken och jag var rastlös så passade jag på att städa "lite". Jag dammtorkade, dammsög, skurade, diskade, tvättade, hängde tvätt, vek tvätt, och skurade ur ugnen och när jag (jag och Tove, hon hjälper så gärna till så) var färdig med städningen var klockan inte mer än 9.30 så då var det bara försöka roa oss på annat sätt. 
Efter ett tag vaknade lillebror och kom över hit till oss för att fråga om vi kunde köra hem honom, och det gjorde vi. Men innan vi åkte bestämde jag och Kela att vi skulle komma över hem till dom så att vi kunde umgås lite och så fick ju barnen leka också. :) 
Riktigt trevligt var det! Tyvärr behövde vi dock åka ganska tidigt eftersom Christian skulle iväg till jobbet på kvällen. 
Och jag kan ju säga att kvällen inte riktigt blev som jag ville.. 
Roine kom över och tittade på film med mig och det var som alltid lika trevligt. Dock mådde jag inge bra, vet inte varför men jag har fått en hel bunt med blåmärken på kroppen (framförallt benen) igen och jag känner mig svag i kroppen och på kvällarna är jag så matt i kroppen att jag knappt kan gå.. Den känns liksom som om jag är mega-full, jag går in i saker trillar omkull och får små svimningsattacker så det är lite halvt läskigt, men jag hoppas att det går över snart för det är så fruktansvärt jobbigt. 

Idag har det faktiskt inte alls hänt mycket, jag har städat lite och så har jag ju såklart busat med min älskade dotter som inte går på dagis. Sen på eftermiddagen gjorde jag pastasallad till Christian som han kan ha när han jobbar natt eftersom man inte blir lika trött av att äta kall mat som när man äter varm mat. 

Men men nu ska jag ta mitt illamående och yrsel och försöka städa upp lite utav röran som Tove åstadkommit idag. :) 


Xoxo 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar