måndag 8 april 2013

It's nicer to think dear, pretty thoughts and keep them in one's heart, like treasures.


Har ju inte bloggat på ett tag igen... Jag måste nog bli lite bättre på att blogga känns det som. 

I fredags hände det inte jättemycket på dagen, Tove var på dagis och jag städade och sökte jobb som vanligt. 
Men efter Christian kom hem blev det fart! Först så skulle vi åka till mamma och pappa för att byta bil eftersom vår bil är dum.. Men icke.. Haha vi kom ungefär 500 m och sen dog biljäveln, så Christians mamma fick komma och hämta oss och köra oss till Västerljung. 
Där lånade vi mamma och pappas kia så att vi kunde ta oss till Nyköping och Oxelösund. I Oxelösund var vi eftersom vi skulle köpa ett par högtalare och en förstärkare och efter vi varit där åkte vi till Nyköping för att dricka lite kaffe och träffa Rickie och hans tjej. Blev en mycket trevlig kväll! 

På lördagen gick vi upp runt kl 8 eftersom Christian skulle jobba och jag var för rastlös för att sova.. 
Men medan Christian var på jobbet städade jag lite och gjorde mig iordning eftersom vi skulle på fest senare på kvällen. Sen när Christian kom hem gick tiden väldigt fort, han duschade och gjorde sig i ordning medan Toves farmor kom och hämtade Tove. Sen lagom till när Christian var klar kom Dp och hämtade oss. 
Och resten av kvällen var full med nöjen och vi kom hem vid 4.30 men somnade väl inte förs kl 6-6.30 något. 

Igår vaknade jag runt kl 9 medan Christian sov vidare till runt kl 16.. 
Medan han sov passade jag på att skura alla golven tre gånger, dammtorka, tvätta, hänga och vika tvätt, möblera om i Toves rum och diska. Och eftersom Christian var så himla bakis så var jag snäll och bakade bröd till honom så att han skulle få nybakat bröd till frukost. Sen tog vi det bara lugnt och gick och sov runt 21.30. 

Idag vaknade jag kl 4 och kunde såklart inte somna om så då var det bara kliva upp och hänga lite tvätt, och städa det lilla som var, sen var det bara att sitta och glo på datorn. 
Men vid 7.30 vaknade Tove så då gjorde jag i ordning lite frukost till henne och sen hoppade vi in i duschen. För kl 9.40 kom mamma och pappa, eftersom jag, mamma och Tove skulle till öppna förskolan "kyrkis", och på kyrkis var även Kela, Andreas, Dessan och Amanda, så Tove har fått leka massa med sina kusiner idag. 
Vi kom hem för ca 1 timme sen, och allt jag gjort är att lata mig, men snart ska jag ta och hänga lite tvätt och städa lite. 


Jag har lite tankar som cirkulerar i mitt huvud just nu, men inget jag vill skriva om här.. 


“I don't know, I don't want to talk as much. (...) It's nicer to think dear, pretty thoughts and keep them in one's heart, like treasures. I don't like to have them laughed at or wondered over.” 


Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar