tisdag 9 april 2013

Vad ska man säga...

Igår och idag har det faktiskt hänt lite saker, så jag är totalt utmattad kan man väl säga.. 

För några dagar sen när jag skurade golvet i Toves rum kände jag hur det plötsligt började lukta kattkiss och mycket riktigt hade Majsan kissat under Toves säng.. Så jag storstädade hennes rum och lägenheten totalt. 
Och igår när Christian och Tove skulle gå till posten för att hämta våran boxer till tv´n så upptäckte vi att katten hade kissat i Toves vagn då Christian hittade en pisspöl i vagnen, så det var bara köra ut vagnen och vänta på att tvättmaskinen skulle bli klar så att jag kunde tvätta klädseln till vagnen.. 
Och några timmar senare skulle jag natta Tove och kände hur det luktade kattkiss i hennes rum igen.. Tro på fan, kattjävlen hade kissat i Toves säng.. Som tur var har vi "plastad frotté" i hennes säng så det var bara att tvätta alla hennes sängkläder, täcket och kuddarna.
Så tänkte jag för mig själv att nu får det vara nog.. Men Majsan hade andra tankar, så i morse när Tove skulle till dagis kände jag lukten igen och klart som fan hade katten kissat under hennes säng igen.. 
Jag fattar inte varför, visst hon är i höglöp men hon kan väl för fan låta Tove vara! Så nu får hon bo i badrummet tills hon löpt färdigt och sen får hon komma ut i resten av lägenheten.

Men men.. 

Igår kväll efter att jag städat hela lägenheten och torkat av alla möbler eftersom katten kunde ha varit där så hjälpte jag Christian att göra mat till honom.. Själv var jag inte alls hungrig så det blev ingen middag för mig. 
Lagom till när Christian skulle äta kom Dp över och drack kaffe och snackade skit med oss! Vi hade riktigt trevligt, eller i alla fall hade jag det och rätt som det var va klockan 0.10 så då var det bara hoppa i säng.

Idag har det hänt en hel det också. Dagen började med att jag fick skura kattkiss.. Sen kom mamma och hämtade upp mig eftersom vi skulle på kurs, eller ja hämtade och hämtade.. Jag fick köra bilen :) 
Efter kursen hade vi lite tid över innan jag skulle hämta Tove på dagis så då fick jag övningsköra lite mer. Det blev en tripp till Gnesta och tillbaka och det gick faktiskt riktigt bra måste jag säga. Själv tycker jag att jag är väldigt duktig för att vara nybörjare, visst har jag väl mina brister jag med. Men inget som inte går att öva bort. 
När vi väl kom hem var jag helt slut och slumrade till i soffan en liten stund, typ en minut eller två. Och sen var det bara fara upp och försöka städa lite för att hålla sig vaken. När det inte gick så bra kom Roine över en sväng för att dricka lite kaffe och snacka skit och det är alltid lika trevligt. 
Sen kom Christian hem och nu är han och handlar så att jag kan laga middag till honom och mig (Tove fick middag runt kl 16).  Christian ska få Tacopaj och själv ska man äta kolpudding, vilket ska bli himla gott :D 


Annars är väl livet som vanligt, jag försöker drömma mig bort lite i önskedrömmar eftersom dom kan vara mycket bättre än verkligheten ibland. Finns så mycket jag önskar jag kunde göra ogjort men det går ju inte.
“Sometimes you simply need to drift aimlessly, in order to reach the destination of aim.”


Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar