onsdag 3 april 2013

Går i sömnen :| Påsken och veckan hittills..


Har ju inte blivit något bloggande på sistone eftersom jag haft en massa saker att göra och så kan det ju faktiskt vara ibland. Så nu kommer det ett ganska långt inlägg om vad som hänt. 
Bland annat så har jag börjar gå i sömnen, i förrgår vaknade jag upp i köket.. Och en annan gång vaknade jag upp vid badrumsdörren.. >_< 

Lördagen började med att jag bakade två glutenfria tårtor som vi skulle ha med oss senare på dagen när vi skulle bort. Och såklart kom vi inte iväg i tid eftersom Tove inte somnade förs ca kl 12.45 eller nått och vi ville att hon skulle hinna sova middag innan vi skulle åka. Sen när jag skulle ta på mig min klänning så gick dragkedjan sönder såklart... Men smidig som man är fixade jag den ganska så fort. 
Sen bar det av till Vagnhärad där vi skulle äta lunch med Toves farmor och Faster. Där var vi ett tag och sen åkte vi hem eftersom jag var tvungen att göra klart tårta nr 2. Och sen kom pappa och hämtade upp så då bar det av mot Västerljung. 
Där åt vi en tre rätters middag, eftersom dom inte har ett ordentligt kök och vi redan ätit "påsk mat" så kändes det rätt att äta en riktigt god middag istället. :) 
Sen var vi hos mamma och pappa hela kvällen och pappa körde hem oss ganska sent på natten. 


En utav de två tårtorna jag bakade :) 


Söndagen började med att jag och Christian klev upp vid 8.30 och storstädade här hemma, och sen hände det inte mycket mer på dagen.. Men på kvällen så åkte vi till Västerljung för att lämna Tove och byta till mamma och pappas bil. Sen åkte jag och älsklingen på "date".  Först käkade vi middag på O´learys och sen satt vi och pratade och hade riktigt mysigt i någon timme eller två tills vår bio började. 
En riktigt lyckad kväll måste jag säga! 

måndagen klev vi upp runt kl 8, sen vid 9 åkte vi till Vagnhärad för att lämna av Tove eftersom Christian och jag skulle till hans jobb och fixa lite med bilen. 
Vilket vi gjorde, Christian bytte kolbrygga på förra generatorn och satte in den i bilen, (dock var den generatorn paj så bilen laddar inte i alla fall.. Men medan Christian fixade med generatorn passade jag på att "laga" hans fönster, eftersom fönsterhissen var paj så åkte hans ruta ner hela tiden, och det visade sig att det var lite för krångligt för mig att fixa det där så jag gjorde en provisorisk lösning så att rutan inte kan åka ner i alla fall. Sen passade jag på att laga hansfacket så att det går att öppna och stänga.. Och såklart passade jag på att städa bilen. :) 
Så nu är bilen städad och lite bättre än innan. 

Igår gick Tove på dagis igen, och det hade gått riktigt bra. 
Efter att jag hämtat henne passade vi på att leka lite i lekparken eftersom det var så fint väder, och efter vi lekt där en stund gick vi hem och städade. Sen hände det inte mycket igår. 

Idag har det hänt en del. 
Först sökte jag lite jobb, sen hämtade jag Tove och vi gick precis som igår raka vägen till lekparken. Sen gick vi hem till Roine och knackade på för att bjuda honom på kaffe. 
När han kom över satt vi faktiskt ute i solen och drack kaffe, medan Tove kunde få springa och leka på "tomten". :) 
När vi hade varit ute i ca 3 timmar gick vi in för att Tove skulle bada, och äta middag. 
Och medan jag gjorde hennes middag passade jag även på att baka en tigerkaka, så nu finns det fikabröd hemma. :) 

Så nu sitter man här igen och har ingenting att göra.. >_< 
Men jag kan ju i alla fall säga med full sanning att idag känner jag mig faktiskt glad och lycklig! 
Inga konstiga tankar eller så :) 


Sötfröken, här är när hon busar i lekparken, på vägen hem och på tomten :) <3



Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar