måndag 22 april 2013

Senaste tiden, blåmärken, näsblod och bara allmänt skit.


Oj oj oj.. Det har hänt mycket sen jag bloggade sist kan man väl säga, men jag ska försöka sammanfatta det hela lite. 

Kursen i Torsdags gick kanon! Jag fick till och med beröm så det gick ju hundra gånger bättre än jag trodde det skulle gå. 

I fredags följde jag med pappa till Nyköping eftersom han skulle till läkaren och jag skulle ta blodprover. Och det gick väl bra, även om jag hatar läkare och nålar osv men nu är det gjort sådär 5 månader efter jag fick remissen. Efter vi var klara där åkte vi och handlade lite, och sen bjöd pappa på lunch. Måste ju säga att jag är riktigt glad att jag fick umgås lite med pappa, det piggar oftast upp när man inte mår 100% bra. :) <3
På kvällen kom mormor, Cia och Christoffer över eftersom dom behövde hjälp att fixa sätet i bilen dom lånat. Så vi bjöd på middag, fika och en massa prat. Så dagen i sig blev faktiskt väldigt bra. 

I lördags så klev vi upp runt kl 8.30 och började möblera om i lägenheten eftersom jag luskat ihop värsta planen på hur vi skulle kunna möblera. Det tog ca 5-6 timmar att göra färdigt allt, men så jääääävla bra det blev. Både jag och Christian är riktigt nöjda och Tove hon verkar också vara nöjd eftersom hon fick mer yta att kunna springa runt på. 
När det var färdigt var det bara att hoppa in i duschen eftersom vi skulle iväg senare. Medan jag duschade kom Roine och Dp över och drack lite kaffe, och Christian ja.. han stack till pizzerian för att köpa mat åt oss. 
Sen efter Roine gått hem och vi hade ätit så åkte vi med Dp hem till honom och där satt vi resten av kvällen och drack kaffe o snackade skit :) 

Igår hände det inte mycket, men på eftermiddagen kom Carro och Marie över på kaffe och fika. 
Sen när dom hade åkt åt vi lite mat, sen var det dags för Christian att åka till jobbet. Jag och Tove gjorde därefter inte så mycket förutom att Roine kom över på kaffe senare på kvällen och det är ju alltid kul. 

Idag har jag varit med Tove, mamma och Dessan på öppna förskolan och det var ju kul. Sen kom jag hem och dog lite här i soffan för nu mår jag verkligen skit! 

Vet inte riktigt vad man ska säga.. Jag har ju sedan tidigare fått blåmärken överallt, men det här är ju löjligt! Jag har seriöst över 100 blåmärken utspridda över kroppen. (Och nej jag överdriver inte jag har 10 st på 2/3 av högerarmen och mina ben ska vi inte prata om..) 
Sen blöder jag näsblod hela jävla tiden.. Och jag är trött och orkar inte riktigt med allt, men sova är något jag helst inte gör eftersom jag bara drömmer mardrömmar hela tiden. och inatt vaknade jag av att allt snurrade så jag skulle gå för att dricka vatten och vad händer!? Jo självklart går jag 2-3 steg och sen faller jag bara ihop. Det är typiskt att det ska vara såhär.. 
Att orka med att göra saker hemma är nu ingenting jag har orken finns bara inte.. Men lik förbannat klarar jag ju inte av att det ser ut som satan så det är bara masa sig upp och städa, diska, tvätta, laga mat osv.. 

Jaja  nog klagat från mig jag har saker som måste göras. 

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar