söndag 12 maj 2013

Change..


Helgen har varit lite till och från måste jag ju säga, det är mycket tankar och funderingar som cirkulerar i huvudet på mig just nu.. Men mer om det kommer i vanlig ordning i slutet på inlägget. 


I fredags kväll jobbade jag på stanleys och det gick kanon, fick även träffa "lilla" Johanna som jag inte träffat på flera år. Jag säger lilla eftersom jag har känt henne sen jag var ett litet barn, hon är dock bara 2 år yngre än mig. En helt fantastisk person och jag hoppas att vi kan träffas i sommar som vi sa. :) 
För övrigt var det bara bra, det strulade lite med terminalen och så men annars så gick det bra och var en lyckad kväll/natt. Efter jobbet hämtade Dp mig, och vi passade på att titta lite på film innan jag skulle åka hem och sova. ^^ 



Igår var det en ännu bättre kväll att jobba på. Det var nämligen en väldigt lugn kväll och det är ju lite skönt med såna med när man är nybörjare. Och jag hade inga som helst problem med folk som var dryga utan alla var supertrevliga, så det blev en hel del skratt under kvällens gång. Och som om inte det var nog fick jag höra att jag var söt osv av typ 6 personer vid olika tillfällen, så det var verkligen en självförtroendeboost. 
Efter jobbet hämtade Christian mig och lämnade mig hos Dp eftersom vi skulle titta på film igen, och det var lika kul som alltid. 

Idag har det inte hänt så mycket hittills, jag sov ca 2 timmar och sen har jag typ bara myst i soffan. Så vi får väl se vad som händer senare ikväll. 


Angående mina tankar så kommer jag som vanligt inte skriva exakt vad de handlar om, men lite i alla fall. 

Jag är så himla förvirrad just nu och vet inte riktigt vad jag vill här i livet.. Ibland så önskar jag att det fanns en manual om vilka van man borde göra här i livet.. 
Jag mår nämligen inte så bra just nu då det är väldigt mycket strul med saker här hemma. Jag känner det som om jag har två barn istället för ett barn och en sambo, och det blir ganska frustrerande i längden. Det är inte kul att storstäda, för att sen komma hem från jobbet och se att det ser ut som ett bombnedslag, det står disk överallt, saker ligger bara kastade på golvet, mat som Tove inte får äta står framme så att hon kan komma åt det osv.. Och jag vill inte behöva tjata på Christian om att plocka undan efter sig, eftersom han alltid blir sur och gnäller på mig. 
Så igår lovade han att han skulle skärpa sig, men jag vet inte hur mycket jag kan lita på dom orden eftersom han sagt det tusen gånger. Det positiva är i alla fall att när jag kom hem i morse var i alla fall disken gjord och det är ju bra. Jag kräver inte att han ska göra allt men lite i alla fall. 
Självklar älskar jag Christian och bryr mig så obeskrivligt mycket om honom, men jag vet inte hur mycket jag klarar av och nu har det pågått allt för länge så nu måste det bli någon ändring. 

Sen är det en hel del andra tankar som snurrar runt i huvudet som handlar om helt andra saker.. 

“They always say time changes things, but you actually have to change them yourself.” 

“Changing is what people do when they have no options left.” 




Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar