torsdag 30 maj 2013

A moment of clarity.


Igår var det en försäljare här och visade en dammsugare/luftrenare.. 
Jaa det är så att jag bjöd hit en försäljare trots att jag visste att jag inte skulle köpa något.. Men jag tycker att om jag ändå bara sitter hemma kan jag väl spendera 2 timmar av mitt liv till att kolla på en dammsugare. 
Det är ju faktiskt så att killen som visar den får betalt även om jag inte köper, så på sätt och vis är det ju lite välgörenhet i det hela.. 
Annars var dagen igår väldigt kass.. Jag orkade knappt med något alls och jag mådde verkligen inte bra psykiskt (anledningen till varför kommer jag inte skriva här). 
Jag somnade inte förs klockan var runt 4 på morgonen, men sen sov jag ca 5 timmar så det var ju bra. 

Idag har dagen faktiskt varit helt okej! Jag vaknade runt 9, åt lite frukost och sen gick jag och Tove ut och lekte i lekparken och man kan verkligen säga att min dotter är ett bustroll. Hon hade i alla fall jättekul och det hade jag med. 
Att stå där och titta på ett mirakel som man själv har skapat fick mig att känna lycka. 
Efter vi varit i lekparken somnade Tove och Christian i soffan medan jag gick ut och fixade lite på vår framsida, så nu ser det i alla fall lite vettigt ut. 
Jag var ute i ca två och en halv timme och höll på och bökade med de där envisa ogräset och dom där spretiga buskarna.. 
Och under tiden som jag var där ute och höll på så passade jag på att tänka lite. Jag tänkte framförallt på vad jag ville med mitt liv, hur jag ville ha saker, varför jag mår så dåligt psykiskt som jag gör och vilken väg i livet jag borde ta. Så nu vet jag! Dock kommer jag inte skriva här vilken väg jag ska gå, hur jag ska komma dit eller vad som kommer och inte kommer hända. Det kommer ni ju i alla fall märka senare när det väl händer. 
För att summera det hela kan jag ju säga att jag faktiskt mår bättre. Det känns okej även om det kommer vara en låååååång väg innan jag är framme. 

"A moment of clarity"


Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar