lördag 4 maj 2013

Praktik, Jobb, hot och jävligt kul.

I Torsdags praktiserade jag ju och det var skitkul. Jag praktiserade med en tjej som heter Mi och hon vet verkligen hur man får någon att skratta. Dock stängde golden hits kl 1 istället för 2 så vi gick ner till en rockbar på regeringsgatan i Stockholm och avlöste en annan croupier. Och sen slutade vi, men eftersom jag skulle vänta på Christian så stannade Mi och väntade med mig på krogen. :)

Igår hade jag först prov, och det gick skitbra så nu har jag mitt cert för att vara croupier, och sen på kvällen fick jag jobba mitt första pass helt själv. ^^ 

Att jobba själv gick kanon. Tur var att jag hade Krisse, Erik och Pelle där eftersom det var några gäster som blev väldigt bråkiga. Efter att ha bett den ene gå ifrån bordet ca 10 gånger började han tjafsa mer och mer och tillslut hotade han mig vilket jag inte brydde mig om, men till min räddning hade Krisse hämtat vakten som kom och kastade ut honom så då vart det lite lugnare, tack och lov! Men för övrigt var det riktigt riktigt trevligt och roligt att jobba. 

Idag har vi varit i Södertälje eftersom jag behövde nya arbetsskor, och eftersom jag köpte ett par billiga för 99 kr så var det 50% på andra paret om man köpte två par skor, så vi passade på att köpa ett par gummistövlar till Tove. Och man kan ju med all säkerhet säga att hon var nöjd, hon verkligen älskar dom. 

Nu är vi hemma igen och jag ska snart fixa lite mat åt Tove och Christian och sen ska jag göra mig i ordning eftersom jag jobbar ikväll också. ^^ 

Men men det var nog allt för idag. 

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar