tisdag 28 maj 2013

När saker inte blir som man tänkt sig..


Hmm, vet inte riktigt vad jag ska skriva men tänkte i alla fall skriva något.. 

Igår hände det inte alls mycket, jag var mest bara trött och ganska deprimerad så det hände inte så mycket. 
Dock satt jag och pratade med min underbara fru på fb, eftersom vi båda behövde lite råd och att få prata av oss lite och det var riktigt skönt. Känns så underbart att ha en vän som finns där 24/7 oavsett vad som händer. Man skulle kunna säga att hon är min klippa i stormen. <3 

Idag har det hänt lite saker i alla fall.
Dagen började med att jag, Chrisitan och Tove åkte för att månadshandla eftersom vårat skafferi, kyl och frys typ var tomt. När vi kom hem igen passade vi på att kasta en massa skit som vi hade liggandes eftersom hsb hade ställt ut en container som man kunde kasta "grovsopor" i. 
Efter det var klart åkte vi ut till Västerljung för att lämna av lite saker vi handlat åt Patrik och sen skulle jag leta efter en grästrimmer som jag verkligen inte kunde hitta.. Så vi fick låna Fodergångens gräsklippare istället eftersom jag ville att gräset utanför vår dörr skulle klippas. 
Under tiden sprang Tove runt och lekte ute med sin "nya" leksaksbil, och hon måste verkligen blivit utmattad av det för nu sover hon som en stock och det tog inte mer än någon minut från det att jag la henne i sängen tills hon somnade. 

Förövrigt så mår jag ju inte så bra just nu.. Jag har 1000000 tankar i huvudet på en och samma gång vilket gör att saker blir väldigt jobbiga.. 
Just nu har jag verkligen inte en aning om vad jag vill och inte vill med mitt liv. Jag hade en plan på hur allt skulle vara, för allt skulle bli så perfekt då.. Men min plan sprack kan man väl säga och till följd av det har jag inte en aning om något längre. 
Jag vill egentligen bara försvinna till min egna lilla bubbla och sitta där resten av mitt liv, men det blir inte alltid som man vill.. Jag saknar att bara vara i min bubbla, att inte behöva tänka på något, att bara leva i nuet. 
Jag önskar verkligen att någon bara kunde säga till mig att "så här och så här ska det vara" eller att någon bara kunde agera och göra något så att jag skulle kunna bestämma vilken väg i livet jag ska ta. 
Men men.. Vi får väl se vad framtiden har att bjuda på. 

“When you don't know where to start, just go to a place you miss so much.” 


Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar