söndag 26 maj 2013

Jobb, Kalas och morsdag....

Helgen har väl varit lite sådär.

I fredags kväll jobbade jag på Central caféet i Södertälje och det gick riktigt bra, jag hade bara trevliga gäster och inget stök vid bordet. Så det var ju faktiskt skönt eftersom jag hade
 migrän som vägrade gå över, så ett lugnt pass var det bästa som kunde hända. 

Igår åkte vi först på barnkalas eftersom Dessan fyllt 5 år, och det var riktigt trevligt. Kul att få höra att man blivit smal även om jag verkligen inte känner mig smal. Det var i alla fall ett riktigt roligt kalas, även om dom (vi) vuxna betedde oss som barn och hade vattenkrig. Man vet att folk har kul när man ser pappa (snart 54 år gammal) springa runt och ha vattenkrig med oss yngre. Dock hade jag fortfarande migrän pga mitt blodtryck och efter jag varit med i vattenkriget så var migränen mycket värre så vi blev tvungna att åka hem så att jag kunde vila lite innan jag skulle åka och jobba. Jag lyckades somna och sov ca 1 timme och 1 timme spenderades genom att bara ligga och vrida mig i sängen. 
Väl på jobbet hade jag faktiskt riktigt kul, jag jobbade med en annan tjej och det var riktigt trevligt. Det kändes riktigt bra att få jobba och lära känna någon annan från Cherry. :)

På vägen hem dumpade Christian av mig hos Dp eftersom vi skulle kolla på film. Dock slutade det med att både jag och Dp somnade så jag vaknade inte förs kl 10. 
Sen tittade vi på någon jättekonstig film innan jag skulle hem, väl hemma var det bara att byta om och hoppa in i bilen. Jag och Christian skulle ju åka och rösta om "läns-valet", jag vill ju verkligen att vi ska byta län så självklart röstade jag ju på det. 
Sen åkte vi hem till Christians mamma för att gratta henne på morsdag. Där åt vi middag och fikade och sen åkte vi hem eftersom Christian skulle åka och jobba. Det var i alla fall riktigt trevligt. 

Själv kan jag tycka att "min" morsdag har varit kass.. Alla verkar få det så underbart på morsdag men inte jag inte.. Den lilla tid jag varit hemma under kvällen har jag fått använda flitigt, jag har fått städa eftersom det såg ut som en svinstia när jag kom hem, Tove har bara bråkat med mig och mina tankar går helt och hållet kors och tvärs.. 

Sen måste jag ju också skriva Grattis på morsdag till min älskade mamma! En bättre mamma kan man inte önska sig, och jag är så otroligt glad att jag får ha just henne som mamma. Jag hoppas verkligen att Tove kan växa upp och älska mig lika mycket som jag älskar min mamma, för då vet jag att jag har lyckats.  <3 

Förövrigt så är jag väldigt förvirrad just nu, och känner mig verkligen inte i toppform.. Jag har ont i mina njurar och den smärtan blir bara värre, sen har vi mitt blodtryck som vägrar att göra som jag vill och som om inte det var nog så har jag ju mina dumma tankar som inte vill tänka positivt, alla spöken och monster i huvudet på mig attackerar på samma gång hela tiden och då blir det väldigt svårt att tänka "klart".. 
Jag vet inte längre vad jag vill med livet, det känns just nu som att livet är rätt så meningslöst.. Men vad ska man göra, vi lever bara en gång.. Då måste man ju leva ut livet och se vad som väntar, se vad som bjuds på i ett senare skede.. Men just nu känner jag mest för att bli eremit, bara leva för mig själv för jag orkar verkligen inte med att om och om igen bli sårad av något som någon gör och jag orkar inte med att min kropp aldrig vill bli frisk.. 

Men men, det får  vara bra så för idag.. 

Xoxo 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar