måndag 15 oktober 2012

Allt från himmel till jord! ;)


Jaa, vad ska man säga.. 
Christian jobbar ju dag denna vecka, vilket betyder att jag inte hinner med lika mycket. 
Men har i alla fall hunnit diska, städa och tvätta lite grann. Och dessutom kom min bror Roine över på kaffe så vi satt i ungefär två timmar och pratade om allt mellan himmel och jord! 
Känns ganska bra att min bror nästan bor granne med oss för då slipper jag sitta själv hela dagarna. :)
Tove knatar på som vanligt, river ut allt ur skåpen, hjälper till att städa upp det och fem minuter senare har hon slitit ut allt igen. Men hon hjälper ju till att städa i alla fall. Fick till och med hjälp att borsta bort pärlsocker ur Christians säng.. Jag började ju borsta ur den och så tittade hon på hur jag gjorde och sen började hon också sopa ur den. Hennes pappa kan ju vara en riktig slarver! Man säger till honom att inte äta i sängen för att det blir smulor osv, men det gör han ändå.. Vilket innebär att alla smulor hamnar i hela sängen och då får jag svårt att sova eftersom det "skaver" mot benen..
Och jag har ju som vanligt min huvudvärk som har varit rätt så illa idag och det gör ju inte saken bättre att jag skakar som ett asplöv och fryser >_< 
Men dagen har ändå varit bra! Jag och Tove har busat massor :) 
Känns jätteskumt att hon fyller 1 år om 17 dagar. Hon har ju växt så otroligt mycket på så kort tid och snart ska hon förhoppningsvis börja på dagis så att jag kan börja plugga igen. Jag vill ju få börja jobba! 


Tänk vilken stor skillnad det är på henne! Mitt lilla riskorn växer ifrån mig >_< 
Man får ta vara på tiden man har medan dom är små! Jag önskar att jag inte hade varit så sjuk som jag var efter att hon hade fötts, tänk så underbart det hade varit om jag hade kunnat gå på promenader med vagnen redan från början. Men allt blir inte riktigt som man tänkt sig.
Jag fick ju första månaden inte ens gå ut eftersom jag var så sjuk att jag var tvungen att ha dropp i armen med olika mediciner i princip hela tiden.
När vi väl kom hem fick jag ju inte heller gå ut så mycket eftersom jag inte fick gå ut och gå själv, för jag svimmade titt som tätt (det gör jag i och för sig fortfarande också bara inte fullt så ofta).
Men som sagt allt blir inte som man tänkt sig, man får helt enkelt nöja sig och vara glad för det man har! Och jag är inte annat än helt nöjd med min dotter. Hon är fantastisk, underbar och helt perfekt! Finns ju ingen större kärlek än den till sina barn. Och jag precis som alla andra mammor tycker att mitt barn är det vackraste i världen.
Jag älskar Tove som ingen annan kan! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar