söndag 21 oktober 2012

Inte så pjåkig dag trots allt.


Igår när jag skulle sova testade jag en app på mobilen som ska hjälpa en att koppla av och kunna sova lugnt, det funkade väll sådär. Det tog som vanligt ett tag innan jag somnade, men inte 5-6 timmar utan jag behövde bara ligga i sängen och försöka somna i ca 1 timme, och när jag väl somnat sov jag jättebra ingen störd sömn tack och lov. Jag slapp ju liksom vakna sjuttioellvatusen gånger! 

Dagen i sig har varit ganska bra förutom nått litet som inträffat, men man kan ju inte förvänta sig att dagarna ska vara perfekta. Men i alla fall såhär har dagen sett ut.. 

Först vaknade vi runt kl.12. Som vanligt klev jag upp och började i princip på en gång att städa undan röran som var här hemma. Sen kom David över för att hämta sin  tröja som han glömde här igår. Han stannade en stund och drack kaffe. Mina bröder Patrik och Roine var också här en stund, Roine behövde bla. låna min telefon då hans mobil låst sig med pukkod, men dom stannade inte så länge eftersom dom skulle bära in Roines saker ifrån containern. 
Sen gick alla samtidigt härifrån, Christian skulle handla och sen hem till sin mamma för att hjälpa till att bära ner något från vinden, Roine och Patrik skulle ju som jag skrev tidigare, flytta in Roines saker i lägenheten igen och David han skulle hem. Så det var bara jag och lillfröken kvar, och hon var så trött att hon höll på att somna ståendes, så henne var det bara lägga i sängen så att hon kunde sova middag. 
Då passade jag på att baka lite glutenfria kladdkakemuffins, blev inte så värst många men några stycken i alla fall och dom smakade inte så illa heller.


 Tove fick också smaka en liten bit och hon älskade dom, hon satt och sa "mmm mmmmm  mmmmm" när hon tog en tugga av den lilla bit hon fick. Sen kladdade hon runt med den så att det såg ut som om hon hade rullad sig och mosat ansiktet i bajs. x)

  

Sen kom Christian hem igen, Och när Patrik och Roine som var klara med sitt kom dom också över eftersom jag lovat att bjuda dom på fika tidigare på dagen. Dom var här ett tag och fikade, sen var dom tvungna att gå eftersom Roine skulle till affären och Patrik behövde hinna med bussen ut till Västerljung. 
Christian tog med sig Tove och gick till affären samtidigt eftersom vi behövde mer dipp till våra grönsaker. Vi ska nämligen ta våran myskväll ikväll istället! För igår bestämde Christian sig för att gå ut på krogen med Roine istället, så jag fick mysa med mig själv. 

Bara för att Tove är så otroligt söt i sin vinteroverall som är alldeles för stor. <3 



Medan dom var på affären passade jag på att skura vardagsrummet med något medel som ska vara bra för trägolv då vårat golv har nämligen börjat se väldigt bittert ut. Det funkade faktiskt bra och nu golvet ser lite fräschare ut dock luktade det väldigt starkt så jag fick mig en astmaattack, det är ju tur att man har mediciner hemma! 
Men astman blev i alla fall inte lika illa som förra gången jag skulle testa ett medel till golven. Det medlet hade tydligen gran i sig, inte så smart av mig kan man tycka eftersom jag är allergisk mot gran. Men så går det om man inte läser på flaskorna innan man använder produkten! Är huvudet dumt får kroppen lida! ;)




"Part of me suspects that I'm a loser, and the other part of me thinks I'm God Almighty."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar