tisdag 23 oktober 2012

:) :)


Jaha, gårdagen var väll inte särskilt spännande antar jag eftersom jag inte kommer ihåg ett dugg av vad jag gjorde.. :P 
Men hittade världens bästa citat ;) 
“Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something.” 

Idag har det i alla fall hänt lite saker här hemma. 
Dagen började med att jag åkte till en kurs som jag går varje tisdag, under tiden umgicks Tove med sin morbror Roine! När jag kom hem dansade jag lite Zumba och Tove passade på att försöka dansa lite zumba hon med! Så himla söt!!! <3
Senare på dagen fick jag meddelande om att jag har paket att hämta ut på posten så jag, Roine och Tove traskade ner till torget, på vägen ner träffade vi på Annies mamma (Malin) det var lika trevligt som alltid! :)
Väl nere på posten var det nära på att jag inte fick hämta ut Toves paket eftersom jag inte hade ett leg som var hennes. Efter mycket om och men fick jag som tur var hämta paketet eftersom vi har samma efternamn. Och eftersom vi ändå var där så passade jag på att hämta ut två paket till, eftersom min ena och och Christians halloweenkostym hade kommit (ja jag köpte två eftersom jag tvekade så mycket). Efter det gick vi till pizzerian där Roine bjöd på pizza, sen gick vi tillbaka hem.
 Jag och Roine drack lite kaffe och sen gick han hem till sig. När han hade gått somnade Tove då hon var så himla trött eftersom hon bara sov middag 30 minuter på dagen. Så jag passade såklart på att mysa ner mig i sängen för att titta på det nya avsnittet av Gossipgirl. 
När det nästan var slut kom Christian hem och myste lite med mig. Och så klart lyckades han väcka Tove. :) 
Sen beställde vi lite saker till Toves kalas eftersom hon fyller 1 år om 1 vecka och 2 dagar! Ååh min lilla tjej börjar bli stor :')
Saknar tiden då hon ville sova hos en och när hon var så liten att hon inte sprang ifrån en.. 
Men å andra sidan är det inte helt fel när hon kommer gående med utsträckta armar ska krama en, eller när hon kommer och pussar på en, eller springer runt och pekar på saker och säger "titta, eller "e de?". Man kan liksom inte mer än vara lycklig över att ha en sån underbar dotter! och som pricken över "i" gör hon så himla stora framsteg i sin utveckling hela tiden! Igår bla började hon bygga torn med klossarna istället för att riva tornen man bygger åt henne. Visst en kloss på en annan har hon ju gjort många gånger men nu är det 3-4 klossar på varandra, och när hon lyckas klappar hon händerna och skriker av glädje! 
Jag tittade igår på "stegen" dom ska kunna vid hälsokollerna. Hon har ju alltid varit före i sin utveckling, hon klarade 8-månaders när hon var 5-6 månader, 10-12-månaders vid 7-8 månader, och hon klarar alla punkter utom 2 på 1½ årskollen redan! (Några utav punkterna på kollarna klarade hon låååååååååångt innan men det var runt dom månaderna jag skrev som hon hade "fullbordat" kollen, finns ju flera punkter). Man kan ju liksom inte vara mer än stolt över henne. Jag vet ju precis som alla andra att det inte gör att hon nödvändigtvis är ett "geni" och att andra barn kommer att komma ikapp henne såklart, alla barn utvecklas i olika takt! Men för sekunden är jag stolt!  
Nu blir det lite bus med min älskade dotter innan hon ska sova för natten! 





“Honest differences are often a healthy sign of progress.” -Mahatma Gandhi 



XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar