lördag 20 oktober 2012

A dream you dream alone is only a dream. A dream you dream together is reality.

Idag har det faktiskt varit riktigt bra! Jag har bara kunnat ta det lugnt, ingen stress ingen städning ingenting sånt. Riktigt skönt måste jag säga! 

Jag somnade runt kl 6-7 i morse och vid 10-tiden vaknade Tove. Jag bad Christian gå upp och ta henne så att jag kunde få sova åtminstone 1 timme till, fast jag lyckades sova 2 timmar. 
Sen klev jag upp, då hade Christian plockat i diskmaskinen och startat den. Och då jag vaknat så dammsög och skurade han så att jag slapp göra det. Allt jag behövde göra var att busa med min skruttgumma, vilket jag mer än gärna gör! 
 Någon gång efter 15 kom Jocke och Annie över, sen kom Patrik och Roine också.
Jocke, Christian, Tove och Melwin gick till marsipangården och fikade medan jag, Annie, Roine och Patrik satt kvar här hemma och fikade tills Patrik och Roine också gick eftersom dom skulle ner på "stan" och äta. 


Så jag och Annie blev själva, riktigt trevligt var det. Vi satt och pratade om allt och inget medan vi väntade på att våra sambos och barn skulle komma tillbaka. 
Det var ju första gången Annie var utan Melwin så för henne var det nog ganska konstigt. Jag har ju varit ifrån Tove många gånger så jag är ju "van", även om jag lite halvt saknar ihjäl mig efter henne då hon är ifrån mig. Det är ju lite jobbigt att inte ha sitt barn nära men samtidigt måste man ju vänja sig, man kan ju inte klamra sig fast för hårt. Och å andra sidan har väll ingen dött av att sakna sitt barn korta stunder heller. 


När grabbarna och Tove kommit tillbaka var det dags för Jocke, Annie och Melwin att åka hem så vi sa hejdå till dom, mitt hejdå blev dock väldigt kort eftersom Tove var lite arg och ville ur sin overall och barnen går ju alltid först! 
När dom hade åkt så packade Christian upp maten han köpt, själv satte jag mig vid datorn och fastnade här. 
Försöker hitta en film som jag och Christian kan se på ikväll. För senare när Tove sover blir det filmmys med grönsaker och dipp! Ska bli riktigt skönt att få spendera lite tid med min sambo för en gångs skull! 

Verkar ju som att Christian har ändrat på sig efter vårat prat här om dagen, nu får vi bara hoppas att det håller i sig.



"A dream you dream alone is only a dream. A dream you dream together is reality." -john lennon



XoXo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar