onsdag 17 oktober 2012

Man ska ju inte klaga!

Man ska ju inte klaga så jag får väll helt enkelt erkänna att dagen har varit riktigt bra! 
Först så vaknade jag och Tove runt kl.11 och då var det bara kliva upp, man kan ju inte sova bort hela dagen. Jag fixade frukost till min lilla skrutt som var extremt hungrig! Sen kom Roine över på en kopp kaffe, och vi pratade om att åka buss till Västerljung senare på dagen. Sedan när han hade gått hem passade jag på att städa lite medan fis-berta låg och sov. (Ja jag kallar min dotter för fis-berta, men bara eftersom hon är så söt när hon fiser då hon direkt efter ställer sig och skrattar åt sina fisar). Men nu åter till hur dagen varit ;) 
Efter att jag städat lite fick jag lite tid över till mig själv så jag tittade på nyaste avsnittet av Criminal minds 
och vips sa det så var klockan helt plötsligt 15, då var det bara att packa Toves skötväska, ta på Tove ytterkläder och kasta sig iväg till bussen. Eftersom bussförbindelsen inte är den bästa ut till Västerljung blev vi tvungna att byta buss i Vagnhärad, och vem möter man där!? Jo lillebror Potatrik (Patrik) som skulle hem, så Tove hade två morbröder att busa med på bussen. 
När vi väl var hos mamma och pappa satt vi och snackade lite skit och drack kaffe, jag tränade lite på deras roddmaskin och Tove lekte med sin mormors dator. Sen fick hon smaka citron, det var en syn kan jag säga xD
När vi väl skulle hem missade vi bussen så mamma fick köra oss till Trosa för att jag skulle hinna in på Trossen. Och vad upptäcker man när man ska betala, jo Christian hade plockat ur mitt legitimation ur jackan, men det löste sig.
När vi väl kommit hem, satte jag mig vid datorn en liten stund och sen gick jag in och tog mig en låååååååång dusch.
Så nu sitter jag här i myskläder och ska snart lägga mig i sängen och titta på tv så att jag kan varva ner lite, för jag hoppas på att kunna sova mer än några ynka timmar inatt. 



XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar