fredag 19 oktober 2012

Utbränd!?

Igår var en ganska dålig dag måste jag ju säga även om den hade sina ljusa stunder..
Dagen började med att jag och Tove vaknade kl 12. väldigt sent tycker då jag som skulle städa. Men det var bara kliva upp ge Tove mat och sen börja städa. Eftersom min käre sambo inte vet vad "plocka undan efter sig" betyder så såg det ut som en svinstia, och jag hade bara 2 timmar på mig att städa innan jag skulle iväg på café med mamma så det var bara stressa som attan.
När det såg någorlunda ut så var klockan precis 14 och Carro som skulle vara barnvakt till Tove hade inte kommit ännu. Paniken bröt ut så jag ringde Roine och frågade om han kunde komma över och ta Tove vilket han självklart kunde! Precis mellan det att jag ringt Roine och det att han dök upp så kom Carro. kl. 14.05 ringer mamma som tydligen glömt bort att vi skulle till cafét och frågar om hon ska hämta upp mig, och det skulle hon så jag började traska mot cafét för att möta upp henne och spara in så mycket tid som möjligt eftersom vi skulle ha varit där kl 14.
Väl på cafét var det lugnt, vi hade trevligt som vanligt, men jag kände att något var fel.. Det kändes liksom "tomt" i huvudet, jag kunde inte riktigt tänka klart. Kanske är jag på väg att bli utbränd eller är det bara det att jag stressar alldeles för mycket!?
När jag kom hem kändes det inte mycket bättre, som tur var somnade Tove så henne behövde jag inte bekymra mig om. Hon sov tills Christian kom hem, vilket var väldigt skönt för mig eftersom jag då kunde sätta mig och titta på serier och varva ner lite.
På kvällen pratade jag och Christian om hur vi skulle gå tillväga eftersom jag känner att jag inte orkar med att han inte hjälper till hemma, han lovade att han skulle bättra sig så nu återstår det bara att se om han gör det.
Vet liksom inte vad som hänt med honom, han hjälpte ju alltid till förut, men men..
Kvällen i övrigt blev lugn, dock hade jag som vanligt otroligt svårt att somna.

I morse vaknade jag som vanligt av att Christian smäller igen skåpsluckor och kylskåpsdörren, men tur som jag hade lyckades jag somna om igen efter ca en timme.
Tove och jag vaknade runt kl. 10 hon åt lite frukost och lekte för fulla muggar här hemma, jag kände att jag verkligen inte orkade städa så för en gångs skull sket jag i det.
Sen kom Roine över och vi har suttit och druckit kaffe ett par timmar idag, lika skönt som alltid att inte behöva sitta själv hela dagarna!
Nu känner jag mig lite piggare så snart blir det att ta mig en städrunda i lägenheten i alla fall, trots allt mår jag ju bättre när det är rent och fräscht runtomkring mig.

Do not dwell in the past, do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment.


XoXo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar