söndag 14 oktober 2012

Idag är jag faktiskt glad :)

Har haft rätt så mycket att göra dom senaste dagarna.
I fredags städade vi (Ja Christian hjälpte faktiskt till) ^^ Carro kom över och plockade mina ögonbryn eftersom jag inte ser något utan mina glasögon så kan jag ju inte plocka dom själv xD Tack Carro <3 Vi åkte också till Hulo och köpte ett par skor till Tove. Men eftersom det här med skor är något nytt för henne så vill hon inte gå i dom utan sätter sig bara ner på marken och pillar på dom. Min söta lilla busunge! <3
Sen sydde jag upp mina finbyxor eftersom dom var ca 1 dm för långa, vi tittade lite på tv och jag snaggade Christian eftersom hans hår började bli lite väl långt. Vi kom väll i säng runt kl 2-3, inget ovanligt när det gäller mig!

På lördagen åkte vi på 50-års firande och jag så rolig som jag är kliver upp extra tidigt så att jag ska hinna städa lite mer och skura golven ;)
Sen fick jag stressa lite i duschen, med sminkningen, stryka kläder och sen kasta mig iväg med mamma och Tove eftersom vi skulle hämta upp Fredrik i Södertälje.
Väl i Södertälje satt jag och Tove i mammas bil och väntade på att min bror skulle byta om till kostym. Tove sov såklart så jag roade mig med att ta foton på mig själv.
Sen kom Fredrik och mamma till bilen, så åkte vi vidare mot Stockholm.
Min mamma körandes i stadstrafik... ja det var en syn eller snarare hörsel!? xD Hon svor åt en saab som körde 80 på motorvägen som om inte det var nog låg han/hon i ömkörningsfältet och blockerade så att ingen kunde komma om -.-"
Väl framme tog det sin tid att hitta parkeringar till alla 3 bilar vi åkte i, men pappa är ju rätt så snitsig på att parkera där det är riktigt trångt så han fick parkera 2 av bilarna!
Sen kom vi in till festen där det bjöds på mat, dricka, fika och massvis med trevligt sällskap! Fick träffa flera släktingar som jag inte träffat på flera år. Tove, Dessan och Amanda var riktiga pärlor! Amanda och Tove hade båda rutiga klänningar på sig, utan att jag och Kela hade vetat om det innan hade vi lyckats matcha deras kläder "great minds think alike". Dessan var jättefin mosters älskling <3 Hon kom och visade sina nya skor som hade en klack, en röd klänning och ett pärlhalsband hon va så himla fin lilla prinsessan <3
Sen när vi kommit hem myste jag och Christian ner oss i sängen, så att jag fick somna i hans famn för jag frös så att jag skakade. Blev riktigt mysigt, vi har ju inte hunnit ha så mycket tid för varandra på sista tiden.

Idag har jag mest bara legat och dragit mig i sängen, sen kom Patrik och Roine över på en kopp kaffe! Dom fick mig att skratta så att det sprutade kaffe överallt. Nu är musiken igång och snart ska jag ta mig till att städa lägenheten så att det är rent och fräscht här hemma.
Humöret är på topp så det lär ju inte ta lång tid innan jag är klar med städningen så då får jag lite tid att leka med min underbara dotter! Hon går ju för fulla muggar här hemma och är allmänt tokig när  hon jagar en, skriker "aaaahhhh" och skakar på huvudet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar