söndag 10 mars 2013

Thats life


Helgen har varit riktigt blandad måste jag säga.. 

I fredags besökte jag läkaren och fick penicillin utskrivet eftersom jag har öroninflammation. Och eftersom pappa hämtade ut min medicin åt mig passade jag även på att tvinga honom att köpa en liten flaska handsprit åt mig, så att jag inte skulle smitta folk på Melwins dop med förkylning. Och i fredags kväll gick jag, Christian och Tove hem till Roine för att äta middag och ha en filmkväll. Så fredagen var riktigt trevlig och lyckad, även om jag hade riktigt ont och var "borta i huvudet" pga mediciner. 

Igår var vi på dop, riktigt trevligt dop. :) Tove hade nog riktigt kul efter dopet på dopfikan eftersom hon kunde springa runt som en tok i den stora lokalen som vi höll till i och sen hade hon ju Bella där ett tag och några vuxna som busade med henne. Efter dopet passade jag på att hjälpa Annie och dom andra att städa lite eftersom Christian stod och pratade med Jocke, David och Emil, och då kände jag att jag lika gärna kunde göra lite nytta istället för att stå där och se ut som ett fån. 
Sen åkte vi hem och åt lite middag och Tove fick sova lite eftersom hon inte sovit på hela dagen, men sen efter ca 2-3 timmar åkte vi tillbaka till Vagnhärad för att titta på melodifestivalen och en film med Jocke, Annie och Emil. Jag var som jag varit de senaste dagarna lite borta i huvudet, och det blir ju lätt så när man äter värktabletter som är väldigt starka, och sen hör jag ju typ ingenting. Så jag kanske inte svarar på allt som folk säger eller frågar mig, för då har jag inte hört att personen pratat.. 
Men i alla fall.. När vi sen åkte hem på kvällen passade jag och Christian på att umgås lite med varandra! Så himla mysigt att kunna få umgås med Christian utan att bli störd. Så kvällen och dagen i sig var faktiskt väldigt trevlig.

Dagen idag har dock inte alls varit lika bra.. 
Jag vaknade runt åtta i morse av att jag hade så fruktansvärt ont i mitt öra och i sidan av halsen och nacken.. Så Christian fick kliva upp och hämta Alvedon och Tiparol åt mig, sen tog det en stund innan smärtan minskade. Men när den väl minskat lite så somnade jag om igen och när Tove vaknade gick Christian upp och tog henne så att jag kunde få sova ut, vilket jag gjorde jag vaknade ca 1 timme efter dom. 
Resten av dagen har varit rätt så seg, jag har typ inte gjort något speciellt. Christian åkte iväg och handlade vad vi behövde för maten och sen kom Roine och tillagade maten och käkade middag med oss. 
Sen när Christian åkte till jobbet så var Tove piggare än piggast, och hon är inne i en trotsperiod vilket betyder att hon gör allt hon inte får göra.. Bla, så slår hon saker på tv´n.. 
Så efter att jag blivit måttligt irriterad kom världens bästa Tobbe över på kaffe! Och det gav mig lite mer energi även om jag har otroligt ont och mår skit så orkar jag. Att ha vänner som kan få en att glömma för en stund att livet är piss är helt underbart! 

Penicillinet jag fick verkar ju inte hjälpa eftersom jag i morse hade ondare än jag hade haft hittills.. Jag hoppas verkligen att det börjar hjälpa annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Det är 2 dagar kvar på kuren och jag har inte en aning om vad jag ska ta mig till om det inte hjälper.. 
Men men.. 



Thats life 

Nä nu ska jag nog titta på en skräckfilm och mysa ner mig i min fåtölj, för jag orkar inte röra på mig eftersom det gör alldeles för ont.. 


Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar