tisdag 26 mars 2013

There comes a time when even the strongest girl breaks

Finns egentligen inte så mycket att säga om dagarna.. 

Igår hände det inte så jättemycket. Jag var hemma med Tove eftersom hon inte går på dagis på måndagar.. 
Sen städade jag såklart lite, och på kvällen passade jag på att baka en limpa till Tove eftersom det är både billigare och godare att göra hembakat glutenfritt bröd. 

Idag har det inte heller hänt så mycket. Jag har suttit lite vid datorn, varit på kurs och umgåtts med min bror och Christian. Och självklart har jag städat lite som vanligt. 

Annars är det väll lite sådär, jag har väldigt konstiga drömmar när jag sover och det gör att min sömn absolut inte är lika bra som den borde vara. Sen är det mycket tankar som cirkulerar i huvudet på mig, mycket tankar som jag inte kan prata med någon om och tankar som jag inte kan skriva om här.. 
Så just nu känns det mesta väldigt jobbigt och jag känner mig fruktansvärt ensam.
Ibland önskar jag att livet var lite annorlunda, men man får göra det bästa av det man har.


"There comes a time when even the strongest girl breaks. The happiest girl gives up. And the one who kept on trying finally gives up. She dropped the phony smile as a tear slid down her cheek and said "I can't do this anymore."  


Och jobbsökandet går väll inte något vidare bra eftersom jag inte har några referenser och att jag inte har en fullständig gymnasial utbildning gör ju absolut inte saken lättare. "/ 

Jag funderar på att köra på extrembantning eftersom jag känner mig så fruktansvärt fet.. Jag vet att jag inte är jättefet men det är så jag känner mig

Tur är att man har en sån underbar dotter som kan göra livet lite lättare för mig. Hon kan göra en glad även om hon ligger i sin säng och sover och man sitter ute i vardagsrummet. Men så sitter man där och hör henne skratta och prata i sängen då kan man inte bli annat än alldeles varm i hjärtat. 
Dessutom hade hon pysslat på dagis så nu har vi en jättefin kyckling i bokhyllan. 

Sen kan man inte mer än att skratta åt våran kåta katt. Hon är ju i "höglöp" så hon raggar på Toves barnvagn och när den inte reagerar då går hon till köksstolarna och fläker upp rumpan.. x) 


Men men nu ska jag titta på ett avsnitt One tree hill och sen ska jag sova eftersom jag ska upp tidigt för att gå med Tove till dagis. :) 

Xoxo.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar