torsdag 7 mars 2013

Idag, Igår och hörselgångsinflamation!

Veckan har faktiskt gått väldigt fort måste jag säga :) 
Dock orkar jag inte riktigt skriva om allt som hänt så jag skriver nog mest bara om idag och igår den här gången.. 

Dagen igår vart riktigt bra, Tove var ju hemma från dagis eftersom hon varit sjuk, och vi vill ju inte skicka tillbaka henne för tidigt. Men hemma hände det inte så jättemycket mer än att jag städade lite, Tove lekte och Christian sov. 
Men senare på eftermiddagen blev vi hembjudna på middag hos min älskade bror Roine, och det var verkligen jättegott. :) 
Sen när vi varit där körde Christian mig och Tove till Gnesta eftersom vi skulle sova hos Krisse och Bella. 
På kvällen när vi fått dom små busfröknarna att somna passade vi på att ta det lugnt och bara sitta och prata om en heeeeeeeeeel del saker. Riktigt mysig kväll måste jag ju säga, det är ju lite trist att vi inte träffas oftare dock! 
När vi väl skulle sova så somnade Krisse på stört och jag med mina sömnproblem tog tid på mig att ens nästan somna. Och precis när jag var på väg att somna vaknade Tove och hon hade bestämt sig för att det var en bra idé att vara vaken sådär mitt i natten, men det gjorde inte så mycket för då kunde jag passa på att prata lite i telefon med Christian när han åkte hem från jobbet. Tove somnade om runt kl 3.30 och då skulle ju jag försöka sova jag med, men det va ju lättare sagt än gjort.. Man kan ju säga att det tog sin tid! 
Sen på morgonen lät världens underbaraste Krisse mig sova, så hon gick upp med Bella och Tove innan jag vaknade så att jag fick sova lite i alla fall. Men jag sov ändå inte så länge, om jag inte mins fel var kl 8 nånting när jag klev upp. 


Sen lekte fröknarna bus med varandra medan jag och Krisse satt och pratade. Jag är ju så himla glad att jag har en sån fantastisk vän som Krisse! Hon är verkligen en person som jag skulle kunna göra vad som helst för! <3


Lagom till att jag skulle ringa och väcka Christian runt kl 13 så fick jag jätteont i örat.. 
Det började nämligen såhär... Igår när jag vaknade kände jag mig "tjock" i öronen, men eftersom det gick över efter att jag duschat så tänkte jag inte mer på det. Och i morse var det samma sak, jag kände mig lite "tjock" i öronen igen. Jag tänkte då att det måste bero på att jag bara fått lock för öronen eftersom jag är förkyld.. Ha.. ha...ha... Så fel man kan ha..  För som sagt vid 12 slog det bara till och jag fick ont i högra örat, och när Christian väl kom för att hemta oss då hade jag så ont att det rann tårar ur ögonen trots att jag inte grät, halva ansiktet var domnat och gjorde ont, det gjorde till och med ont ner i högra delen av halsen, jag hade problem att svälja och svårt att andas.. Så när vi kom hem sa mamma att hon trodde det kunde vara hörselgångsinflamation precis som min bror Fredrik brukar få, eftersom då är det exakt samma symptom som jag har, och det är 100x värre än en vanlig öroninflamation kan jag ju säga. 
Så imorgon ska jag in till läkaren för att få medicin mot det.. Så önska mig lycka till! 

Nu ska jag testa ett husmorsknep som min mamma och pappa alltid gjorde på oss "barn" när vi var små.. 
Nämligen att lägga kokad lök mot örat och sova med det där, det hjälpte alltid när vi var små och det är ju positivt. Dock sa brorsan att om jag har samma problem med örat som han har då kommer löken inte hjälpa :( 

Nä nu ska jag som sagt försöka sova med en lök mot örat! ;P ;) 
Och om jag inte svarar ifall någon ringer eller smsar på ett tag, då är det för att jag inte hör telefonen eftersom jag har förlorat ca 90% av hörseln, men då svarar jag via sms så fort jag bara kan/ ser att någon hört av sig!


Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar